• Asra

coola barnprylar

Gulliga barnprylar finns det gott om. Själv vill jag ha lite stilrena,coola kläder och leksaker till min lill*. Det finns en del men man får leta lite mer efter dem. Tänkte att vi in denna tråd kan tipsa varandra om coola barnprylar vi hittat på såväl H&M och i designerbutikerna.

Har ni några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-23 10:32:34:
    Här kommer en sammanställning av länkarna vi delat med oss av till varandra än så länge i den här tråden:

www.babyjams.se/1.html
    www.barnbutiken.net
    www.barndesign.se/
    barnskoshopen.jetshop.se/
    www.birkababy.se
    www.bonti.se
    www.bugaboo.com
    www.busigt.se/
    www.designtorget.se
    www.elodiedetails.se/produkter.html
    www.floralin.se
    www.frankform.se
    www.havenstockholm.se
    www.lillstina.se
    www.litenbutik.se
    www.metalbabies.com/index.php
    www.noaddedsugar.co.uk/
    www.onetex.se/onetexfr3.htm
    www.ourchildrensgorilla.com
    www.poof.se
    www.riotlab.se/index_frame.htm
    www.simpleworld.se
    www.sispoint.com/butik/
    www.spacebabies.se/
    www.spoketlaban.com/Produkter.html
    www.sprall.se
    stores.kiwi-kid.com/Search.bok
    store.lovelauragifts.com/diaperbags.html
    www.suki.se
    www.trendybaby.dk
    www.trollskor.com
    www.thilde.se
    www.uglydolls.com
    www.unibarn.se
    www.vincentshoestore.com

• Svar på tråden coola barnprylar
  • snart tre

Ska ta mig en titt - gillar haven på Upplandsgatan som också har ett lite annorlunda och roligare sortiment. Kan vara kul att jämföra!

www.havenstockholm.se

• snart tre

Slänger in en fråga - som jag försökt få svar på tidigare (inte här utan i en annan tråd). Är det någon som vet var man kan få tag på ett schyst babygym (nej, inga nallar tack eller Disneyfigurer och liknande och inte heller i plast).

Det jag skulle vilja ha tag på är ett utan matta (har en jättefin tjock quiltad filt med coolt mönster på att använda till det) och till det skulle jag vilja ha en träställning där det hänger grejer som man kan byta ut mot annat om man vill. (har för mig att jag sett ett sådant någonstans - men har inte hittat det i affär eller på Blocket etc)

Lite specialla krav - jag vet! Men innan jag tar fram hammare och spik och fixar ett eget så undrar jag ju om ni kloka och lika designintresserade människor vet med er att ni sett något åt det hållet? Gör inget om det är något som måste köpas på nätet.

Hjälp - vill inte ha ett fult babygym!

• snysop

Nej tyvärr har jag inget bra förslag. Har inte hittar något att hänga ovanför sängen heller, dessutom vill jag ha snygga figurer och fin melodi.

• Gladys

Ikeas babygym är nog det "minst fula" jag sett, dessutom billigt.

• snart tre

Snysop: nej, det där med musikmobiler är ju också ett kapitel för sig. Tänk om de kunde sälja någon slags standardställning i olika material (plast, vitmålad eller trä eller vad det nu kan vara) och så kunde man köpa vilka figurer man ville och hänga där i och även bestämma vilken musik man vill ha i speldosan. Vad grymt det skulle vara!

• snysop

snart tre, säger bara en sak... Ta patent!!! För de där filurerna säljs ju som gosedjur också så man kan hänga dem på den. Och uglydolls finns ju som nyckelringar...

• snart tre

Jag har faktiskt funderat på det som affärsidé. Håller på att bli galen över det taskiga och stereotypa utbudet vad gäller:

- Babygym
    - Musikmobiler
    - Filtar
    - Påslakan

Gud vad ballt att ha filurer eller ugly dolls hängande ovanför spjälisen och så får knotten lyssna på något föräldrarna valt.

• snart tre

Gladys: Menar du det gröna? Nej, jag gillar inte det tyvärr - har sett att det ska gå ut nu, kanske har de något nytt på väg in? Hoppas, hoppas, hoppas!

• snysop

Om du startar något så starta en webshop så vi stackars icke-Stockholmare kan handla också.

Fräcka grejer finns ju - på nätet. Men de finns på olika ställen, i olika länder och är oftast dyra. Väldigt dyra t.o.m. Jag hade velat ha en sida där alla grejer säljs, allt från Thilde-kudden, Uglydolls, Katvig-kläder (eller liknande fast billigare), Filuren, de där mobilerna till fräckare sängkläder, babygym osv. Som det är nu så får man ju beställa en grej på ett ställe i ett land osv. *suck*

• snysop

snart tre, hoppas inte för mycket.... det är säkert någon riddar- eller prinsessgrej som kommer in..............

Tycker att de kan göra de där blimparna till babygym. Då börjar de närma sig min smak iaf.

Svar på tråden coola barnprylar