• Asra

coola barnprylar

Gulliga barnprylar finns det gott om. Själv vill jag ha lite stilrena,coola kläder och leksaker till min lill*. Det finns en del men man får leta lite mer efter dem. Tänkte att vi in denna tråd kan tipsa varandra om coola barnprylar vi hittat på såväl H&M och i designerbutikerna.

Har ni några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-23 10:32:34:
    Här kommer en sammanställning av länkarna vi delat med oss av till varandra än så länge i den här tråden:

www.babyjams.se/1.html
    www.barnbutiken.net
    www.barndesign.se/
    barnskoshopen.jetshop.se/
    www.birkababy.se
    www.bonti.se
    www.bugaboo.com
    www.busigt.se/
    www.designtorget.se
    www.elodiedetails.se/produkter.html
    www.floralin.se
    www.frankform.se
    www.havenstockholm.se
    www.lillstina.se
    www.litenbutik.se
    www.metalbabies.com/index.php
    www.noaddedsugar.co.uk/
    www.onetex.se/onetexfr3.htm
    www.ourchildrensgorilla.com
    www.poof.se
    www.riotlab.se/index_frame.htm
    www.simpleworld.se
    www.sispoint.com/butik/
    www.spacebabies.se/
    www.spoketlaban.com/Produkter.html
    www.sprall.se
    stores.kiwi-kid.com/Search.bok
    store.lovelauragifts.com/diaperbags.html
    www.suki.se
    www.trendybaby.dk
    www.trollskor.com
    www.thilde.se
    www.uglydolls.com
    www.unibarn.se
    www.vincentshoestore.com

• Svar på tråden coola barnprylar
  • emlet

Tack för alla bra sidor Ni har lagt in. Har redan hunnit gå in på några och hittat några saker som skall köpas till barnrummet.

• Skilla

mikalala:

Jag har sett Kiss & bajsfigurerna på Kalikå, också. (De fanns däremot INTE med på deras webbsida www.kalika.se)

• Asra

Idag köpte jag första pyjamasen till den lill*.

Jag letade i flera affärer (H&M, Lindex) men hittade bara vad jag ansåg vara gulliga eller alltför könsspecifika. Men på Kapphal hittade jag en jag fastnade för. En brun och vit randig med bara en liten nalle på, 89kr. (se foto i mitt kryp in)

Sambons första kommentar var dock "Men nu har du ju köpt gulliga kläder" Hmm jag blev lite förolämpad så gullig är den faktiskt inte. Men sen insåg jag att han har aldrig varit med och kollat på barnkläder i butik, med andra ord han har ingen aning om hur utbudet ser ut :)
    Jag tror jag få ta med honom på en shoppingrunda så att han förstår vilket "jobb" jag lägger ner på att hitta babygrejer som passar oss.

• snart tre

Asra: Jättefin pyjamas - och nallen är ju diskret, inte puttenuttgullig tycker jag även om just nallarna som verkar finnas på mer eller mindre det mesta i babyväg kanske inte är någon jättefavorit. Fast jag ska inte säga något - har just nu span på en fleeceoverall från Åhlens (ser precis ut som POP:s men är billigare) där det finns en stilren stiliserad nalle på framsidan - lite mer grafisk i formen än vad nallar brukar vara.

Det jag mest stör mig på när man ska handla kläder är att det är så svårt att hitta kläder/filtar eller vad det nu är som inte har nallar/bilar/prinsessor på om man inte vill ha det. Det stör inte mig om det finns babykläder som är gulliga, eller med tryck på bara det finns andra alternativ också - oc det är det som är så svårt att hitta. Även om vi här i tråden har skakat fram en hel del ställen att shoppa på med gemensamma krafter.

Själv har jag följande gulliga saker: En vit pyjamas med mörkröda och mörkblå elefanter (POP visserligen och en present från min mamma), en fleeceoverall (finns på bild i mitt galleri) i form av en tvättbjörn eller liknande med öron och allt (också från min mamma, gudskelov är det ingen svans på den) och en egeninköpt vit pyjamas med små röda flugsvampar på (ja, det där med pyjamaser är helt klart ett kapitel för sig). Så jag är nog i så fall värre!

Ja, just det - en trämobil som hänger över skötbordet med knallfärgade blommor och insekter.

• Suzanna

Kan man inte skicka efter ugly dolls?

• snysop

POP hade en jättesöt vit body med ljusblå flodhästar på. Föll som en fura för den men eftersom den bara fanns i 56 så köpte jag inte den... När jag hittar saker som jag tycker är riktigt fina så vill jag hellre köpa större storlekar än att köpa den bara för att jag _ska_ ha den. Trist om bebisen växer ur den efter 2 veckor.

• snart tre

Snysop: Jag håller med om det där med stl - köper gärna upp i stl om det går så att jag vet att knotten ska hinna ha den. Åh, den bodyn med flodhästarna på är så himla fin.

• snart tre

Förresten tjejer - tänkte tipsa om något så ovanligt som schysta babykläder på en av kedjorna. Länge har jag tyckt att Lindex haft ett hemskt utbud av babykläder - men nu har de en hel del jättefina kläder som heter Little - har bland annat köpt ett par störtcoola mörkblå jeans till min knott därifrån - som passar både killar/tjejer (finns dock på Lindex killbabyavdelning om ni ska leta....suck). Såg också att det finns en hel del på rean nu från det märket.

• Natalie19

hem.bredband.net/sinval/

www.babyleodesigns.com
    Roliga grejer till bebisar mm

www.tpl.se
    Tuffa bebis kläder

www.rockshirt.se

www.sourpussclothing.com

www.grometville.com
    Tuffa bebis kläder