POPCORN?
Hur poppar du?
Hur poppar du?
Gör båda men att poppa i kastrull e helt klart godast. Har en speciell popcornkastrull En gammal sliten en som man inte bryr sig om
Men vad gör ni med era kastruller eftersom det tydligen är ett problem att kastrullerna blir förstörda??
Vi poppar i kastrull och inget annat och det är deffinitivt ingen av våra kastruller som blivit kassa. Det kanske är vi som gör fel eftersom det verkar vara ett så utbrett problem
Min kastrull har aldrig blivit förstörd..
Jag häller i lite jordnötsolja så att det täcker och häller i 2-3 popcorn och när de börjat poppa häller jag i popcorn så att det täcker botten. Lägger på lock. När det börjat poppa ordentligt så stänger jag av värmen. Skakar på kastrullen då och då. När det blir några sek mellan poppen så häller jag upp popcornen och saltar.
Jag häller i ett lager rapsolja så att det täcker botten. lägger i tre korn och lägger på locket. Slår på plattan. När de poppar häller jag i resten av kornen och slår av plattan men låter kastrullen vara kvar på eftervärmen. Skakar ibland. När det är ca 2-3sek mellan poppen tar jag av kastrullen, saltar och häller upp i skål.
Micropop kör vi med, gillar inte dom man gör i kastrull då de blir hårda.
Kastrull
Godast tycker vi
Äter inte popcorn själv men det är barnens favoritsnacks och till dem poppar jag i micron. Snabbt, smidigt och ingen disk!
Popcornmaskinen Big Popper .
Poppar "vanliga" i glasskål med lock...blir som micropopcorn, minst jobb och säkert billigast!
i micron alltså :)
jag valde båda två. Men de allra godaste popcornen får man i OBH nordica popcorn maskin. Har aldrig ätit så goda, de blir så stora o fina =) Grät nästan när den gick sönder. O så hade dom ingen ny när jag skulle lämna tillbaka Har inte hittat nån nå mer...
Inget slår grytan!
Både och.
Spelar ingen roll så länge de är MYCKET och SALT....