• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden POPCORN?
  • MariaN

i micron, jag har även en big poper!

• Auris

Lovlinesss 3 skrev 2008-10-25 09:07:23 följande:

Poppar i micron, men skulle vilja poppa i kastrull men vill inte förstora kastrulerna haha.
    Maken förstörde en kastrull en gång - då hade han lämnat kastrullen på högsta temp och satt sig vid datorn så att oljan började brinna - det ska man INTE göra när man poppar popcorn.

Annars så har jag aldrig förstört någon kastrull på att göra popcorn och jag poppar ändå åtminstone varannan vecka. Jag brukar använda vanliga kastruller i rostfritt. Fast jag har funderat på att skaffa en med glaslock bara för att det är så roligt att titta när det poppar
  • Auris

mimmi 1 skrev 2008-10-25 00:47:54 följande:

varför är micro popcorn onyttigare än om man poppar i kastrull?är det mer fett, eller? man måste ju ha lite fett i kastrullen ?
    Micropopcornen innehåller mer fett och sämre fett (transfett har jag för mig att det var)
  • Mamsis

Poppar i kastrull. En lärdom från ett ex som lärde det av sitt ex

Olja hälls i en kastrull, ca 3-4 mm tjockt. Salta i kastrullen och lägg ner tre popcorn. När de poppat är det dags att hälla i resten. När det är ca 2-3 sek mellan "poppen" så är det dags att ta av kastrullen och hälla i skål. Obs att det ska vara full värme på hela tiden.

Hur gör ni andra? Om jag får vara lite OT i tråden.

• N1klas

Jag poppar i en popcornmaskin.

«Faderator nonstop.»
  • N1klas

Häller i majsen. Ställer en skål under. Startar den och så poppar den. Klart!

«Faderator nonstop.»
  • Mamsis
    Faderator skrev 2008-10-25 17:35:30 följande:
    Häller i majsen. Ställer en skål under. Startar den och så poppar den. Klart!
    Haha låter smidigt, blir de goda?
  • N1klas
    Mamsis skrev 2008-10-25 17:39:17 följande:
    Haha låter smidigt, blir de goda?
    Ja, det tycker jag. Skopan man häller i majsen med sitter i toppen. Där kan man lägga i smör som smälter under tiden om man vill. Maskinen kostade 99 spänn på Lidl.
    «Faderator nonstop.»
  • Mamsis
    Faderator skrev 2008-10-25 17:44:28 följande:
    Ja, det tycker jag. Skopan man häller i majsen med sitter i toppen. Där kan man lägga i smör som smälter under tiden om man vill. Maskinen kostade 99 spänn på Lidl.
    Aha, en sån hade jag förut, men de gick ju inte att salta om man inte hade smör.. Vill inte ha smör.
Svar på tråden POPCORN?