• Äldre 25 Oct 18:40
    14680 visningar
    11 svar
    11
    14680

    Hjälp! Min bebis är sned i nacke och rygg.

    Min dotter ville inte ligga på mage utan bara skrek,när hon skulle sitta hade hon ingen balans.Tog henne till en kiropraktor som är specialutb på spädbarn,han fann att hennes bäcken och rygg var sne plus att översta kotan i nacken var för skjuten detta kallades för kiss syndrom.Detta vet inte läkarna om för det är ett kiropraktiskt problem,Lia fick gå tre gånger hos kiropraktorn sen var hon helt återställd,då var hon 7 mån nu är hon nio månader och ligger gladerligen på mage och ålar över golvet.Hon hade antagligen fått detta av att hon låg i säte i magen och det blivit för trångt.

    Gå och kolla upp det i tid,ju längre man väntar ju svårare kan det bli att behandla.

  • Äldre 26 Oct 11:43
    #6

    När jag sa till min barnmorska att jag tyckte Lia skrek förfärligt när jag lade henne på mage svarde hon att det är normalt och att det kommer snart att hon vill ligga på mage.
    Tur att jag lyssnade på mig själv och tog henne till en Kiropraktor, hon hade ju jättont när hon skulle ligga så.

    Vart bor du någonstanns?

  • Äldre 26 Oct 13:42
    #8

    Har letat lite på nätet och hittade en klinik som heter
    Liljeholmens kiropraktor klinik och de har en som är utbildad på barn.
    Tycker du ska ta och ringa och prata med dem sen väljer du själv hur du vill göra,kanske inte alls är något fel på ditt barn.

    www.kirokliniken.se

    Tel 08-744 44 44

  • Äldre 26 Oct 18:02
    #10

    Tycker du gör rätt i att du kollar upp det,skadar inte att fråga:)
    Skriv gärna och tala om hur det går.

    Lycka till!

Svar på tråden Hjälp! Min bebis är sned i nacke och rygg.