• Queen70

Kokande vatten??

Stod å kokade vatten till ersättning här och fick en fråga från mig själv som jag inte kunde svara på...

Att vatten kokar vid 100 grader har jag fattat, men blir vattnet varmare och varmare ju längre det kokar? Finns det nån gräns på hur varmt det kan bli innan det förångats totalt? *sov på fysiklektionen* ...eller var det kemilektionen??

• Svar på tråden Kokande vatten??
  • Queen70

Men de blandas ju inte för att de ligger i olika fickor och kommer aldrig i beröring med varandra ju,,,,

• Queen70

Men smeten kommer aldrig i beröring med varandra eftersom den ligger i olika fickor..

• N1klas

Smeten i tuben har olika viskositet och blandas därför inte hur du än klämmer på den?

«Faderator nonstop.»
  • EttElaktTroll

Vad har hänt med alla trådar nu då?

• Queen70

För att de ligger i olika fickor sa jag ju!! :)

Kamme skrev 2008-10-26 02:59:16 följande:
    men man mooooooooooooosar ju tuben
  • N1klas
    Klockan blev 2 igen så alla inlägg hamnar på sidan 1 igen.. ;) Bara vänta tills klockan blir 3. hehe
    «Faderator nonstop.»
  • Queen70

Stod å kokade vatten till ersättning här och fick en fråga från mig själv som jag inte kunde svara på...

Att vatten kokar vid 100 grader har jag fattat, men blir vattnet varmare och varmare ju längre det kokar? Finns det nån gräns på hur varmt det kan bli innan det förångats totalt? *sov på fysiklektionen* ...eller var det kemilektionen??

• bixit

vatten kokar inte vid 100 grader.

det kokar tidigare.

• bixit

men det var en riktigt skön nattfilosofisk funderare

• mausi2008

smart fundering! önskar jag kunde svaret...blev också nyfiken nu...men tror att vattnet när det har nått sin kokpunkt -och det tror jag är 100 grader- inte blir varmare än så. men som sagt: vet ej tror bara...

Svar på tråden Kokande vatten??