Inlägg från: Älskarlivet |Visa alla inlägg
  • Älskarlivet

Behöver man ge anledning varför man säger upp sig?

Nä du behöver inte ha en anledning.

Tycker nog inte du ska ta det via telefonen. Ta det på företaget, bara ni två.

Som sagt behöver ingen anledning men det känns kanske lättare att ha någonting att komma med...?

Lycka till!

/Personalansvarig

• Älskarlivet

Okej då förstår jag att vill få det avklarat snabbt. DU kan ta det via telefonen. Men tänk bara på att du får en skriftlig uppsägning direkt. Många som missar det...
    Räcker med att din arbetsgivare skriver

"Bekräftar härmed att förnamn efternamn har sagt upp sig på egen begäran.
    Sista arbetsdagen blir 55 augusti 2005."
    Och arbetsgivarens underskrift.

Du kan visst ha din pojkvän som anledning. Du vill flytta helt enkelt och då passar inte avståndet till detta arbetet så bra.... osv.

Lycka till!

• Älskarlivet

Pink:
    Jag tycke det är ett måste att arbetsgivaren skriver ett intyg till dig.
    Så gör vi på vår arbetsplats..

Låt säga att du säger upp dig via telefonen och ni kommer överens om att du slutar om 1 månad.
    Så när den månaden har gått och du ska säga hejdå så hävdar arbetsgivaren att du inte alls sagt upp dig (var är papper på det då?).

Nä, jag tycker absolut du ska få papper på det.
    Antingen att AG skrev ett intyg med sin underskrift eller att du skriver din uppsägning och AG skriver under den. Det är vilket som, bara du får henens namnteckning.

• Älskarlivet

Ingen fara alls!!

Ville bara påpeka där där med skrift.. Många som inte tänker på det.

Lycka till med nya jobb och med killen !!

• Älskarlivet

Beror på vilket yrke man har..... Och kanske även om man har kommit överens om annat när man skrev anställningsavtalet.
    Varierar mellan 1-3 månader.

Svar på tråden Behöver man ge anledning varför man säger upp sig?