• Bevabus

AKUT! Vart köper man "låda" att frakta tårta i?

Jag behöver få tag på en relativt stor sån där "låda" med lock till (rund) som man fraktar tårta i!

Vart kan man köpa det??

• Svar på tråden AKUT! Vart köper man "låda" att frakta tårta i?
  • Bevabus

jaså? :O ja då har man lärt sig nåt nytt :D
    det har funkat på alla andra tårtor som jag har gjort. men då vet jag tills den här gången då tack!

salsajenny skrev 2008-10-26 13:31:33 följande:
    man ska INTE förvara tåckta tårtor i kylen med lock!!!! Möjligen i en vanlig tårtkartong, men då kommer det ju in tillräckligt med luft. Inte konstigt det smälte för dig om du hade lock över Då bildas det ju kondens och fukt som äter upp sp:n!
  • Bevabus

Va skönt att allt verkar lösa sig nu, är så nervös inför den här beställningen och det här har varit det enda som har varit i vägen för att det ska funka :P Nämligen min största idol inom dansen som har beställt detta...så hehe, vill att det ska bli bra

• salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:33:49 följande:
    Va skönt att allt verkar lösa sig nu, är så nervös inför den här beställningen och det här har varit det enda som har varit i vägen för att det ska funka :P Nämligen min största idol inom dansen som har beställt detta...så hehe, vill att det ska bli bra
    du hade inte så många bilder på dina tårtor i galleriet.....kan man inte få se dina verk? :-P
  • Bevabus

jag har tagit bort lite vart eftersom för jag har inte så mycke plats men visst kan jag lägga in
    (är inge proffs på nåt sätt, utan har det senaste halvåret fått en passion för att baka tårtor. kommer mycket troligt från min bak-tokiga mormor hihi)

salsajenny skrev 2008-10-26 13:35:09 följande:
    du hade inte så många bilder på dina tårtor i galleriet.....kan man inte få se dina verk? :-P
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:36:21 följande:
    jag har tagit bort lite vart eftersom för jag har inte så mycke plats men visst kan jag lägga in (är inge proffs på nåt sätt, utan har det senaste halvåret fått en passion för att baka tårtor. kommer mycket troligt från min bak-tokiga mormor hihi)
    har du kollat in tårttråden här på FL?
  • Bevabus

jajamen det var därifrån som jag fick inspirationen att börja göra tårtor

va tusan, det går inte att ladda upp bilder :S har rensat bort en del så de får plats men det händer ändå inget

salsajenny skrev 2008-10-26 13:37:19 följande:
    har du kollat in tårttråden här på FL?
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:43:37 följande:
    jajamen det var därifrån som jag fick inspirationen att börja göra tårtor va tusan, det går inte att ladda upp bilder :S har rensat bort en del så de får plats men det händer ändå inget
    då är de för stora, gissar jag på...=) en inställningsfråga i kameran, eller om du vet hur du kan förminska bilderna i nåt fotohanteringsprogram....
  • Bevabus

jag har ändrat dom så dom är lika små som bilderna jag lagt in förut :S irriterande, har kunnat lagt in de här bilderna förut. men tog bort dom för jag ville lägga in andra. aja, jag skriver här igen om jag lyckas få in dom så du får se

salsajenny skrev 2008-10-26 13:44:36 följande:
    då är de för stora, gissar jag på...=) en inställningsfråga i kameran, eller om du vet hur du kan förminska bilderna i nåt fotohanteringsprogram....
  • Bevabus

Har köpt tre stycken lådor på RUSTA nu :D Gud va skönt att ha det avklarat!
    Fanns inga färgglada, bara i vitt...men men

• salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 16:56:44 följande:
    Har köpt tre stycken lådor på RUSTA nu :D Gud va skönt att ha det avklarat!Fanns inga färgglada, bara i vitt...men men
    hoppas de är nåt att ha, bara. Men annars är det ju bara å köpa nya igen, de kostade nästan gratis, ju. Verkade de bra i storlek?
  • Bevabus

precis
    det är på gränsen, men det ska nog funka, annars så kommer jag leverera dom utan lock. inte så långt att åka så

salsajenny skrev 2008-10-26 18:32:54 följande:
    hoppas de är nåt att ha, bara. Men annars är det ju bara å köpa nya igen, de kostade nästan gratis, ju. Verkade de bra i storlek?
  • Eelle

min mamma hade en pizza kartong förut. alltså en stor sånn som man får till typ inbakade dubbla pizzor. det fungerade perfekt att frakta en tårta i.

Svar på tråden AKUT! Vart köper man "låda" att frakta tårta i?