• Millis68

julkalender till min man

någon här som ska ge sin make/partner en adventskalender med små paket. har ni några bra tips vad jag ska köpa och slå in, det får ju inte bli alltför dyrt så smågrejer mest. vi bor i england så det kan inte bli från några svenska butiker tyvärr utan lite smått och gott som kan finnas överallt

tacksam för era kloka ideer

• Svar på tråden julkalender till min man
  • Sigrid

Vilken rolig idé. Jag hänger på och ser om du får några roliga tips.

• MiaP

Godisbitar så klart. Veckopeng till helgen . Är han den slöa hemmatypen kanske lite rengöringsmedel skulle passa? Biobiljetter, underkläder, en liten leksak är väl ändå ett måste i en paketadventskalener.

Kul grej! Skriv gärna och berätta vad du fått ihop!

• Millis68

vad roligt att någon hittade min tråd

rengöringsmedel behöver jag inte köpa för han är kanon på att städa, sällan jag behöver städa badrummet. kanske skulle köpa ett par fina städhandskar till honom

kommer nog bli kalsong, strumpor, kanske lite tråkigt men det fyller ut, något gott på lördagarna, en leksak kommer det att bli, har inte bestämt mig än för vad. bio var en bra ide men vi kommer aldrig iväg, har lite dåligt med barnvakt här i england där vi bor. men kanske en dvd som jag kan hitta billigt istället, han gillar dvd.

vad tror ni om små presentkort där han får bestämma vad jag ska laga till middag, kanske en massage och något annat

vill gärna ha fler förslag från er ide rika män och kvinnor där ute och ni killar som läser det här. vad skulle ni vilja ha i er kalender och inom rimliga gränser förstås

• Millis68

puffar lite till för den här tråden

här är vad jag har kommit fram till än så länge
    1. Badbomb
    2. Tuggummi
    3. Lukta gott till bilen
    4.
    5. Trisslott
    6. Choklad
    7.
    8. Duschtvål
    9.
    10. Kalsong
    11.
    12.
    13. Choklad
    14. Presentkort Massage som jag ger
    15. Deoderant
    16. DVD
    17.
    18.
    19. Strumpor
    20. Choklad
    21.
    22.
    23. Flaska vin
    24. T-shirt lite finare

• MiaP

Ytterligare något presentkort kan du säkert komma på. Penna och notebook, bok, cd med er/hans favoritmusik som du gör själv, ett nytt fint plånboksfoto på dig.

Kul det här. Tänk om man kommit på det innan barnen kom!

• Millis68

miap
    fler presentkort blir det,blir nog en middag oxå, han får välja vad jag ska laga, en tre rätters kanske.

vi har en son och han ska också få en kalender, är ju lätt när vi bara har en och det blir inte alltför dyrt, är svårare om man har flera barn eftersom allt kostar idag

.

• Juno

Mina förslag som nog kommer att "drabba" min  make

1.  pocketbok

2. ett gott te

3. isskrapa

4. en flaska glögg

5. ”presentkort” massage

6. godisbit

7. sockar

8. almenacka

9. kanelbullar

10. snygg tandborte

11. 10:an-lott

12. ”presentkort” 3-rätters middag

13. marsipan

14. duschtvål

15. penna

16. jul-senap

17. ”presentkort” barnledig dag

18. deo

19. DVD

20. godis

21. kalsonger

22. jul-CD

23. fikon

24. Helge Älg-bok

• mooogn

När jag gjorde kalender så fick han även diskfria dagar, frukost på sängen o.dyl

• stiletto

Kul idé!

Mina förslag:

erotisk massageolja
    kaffebönor (om man har något att mala dem med redan )
    slips
    örngott med fototryck
    självlysande kondomer
    filmkväll med tillbehör (snacks, ostar, dryck, levande ljus och många kuddar och filtar/täcken)
    någon flaska öl, finns många olika konstiga/annorlunda sorter t ex chocolate stout.

• Helenaaa

Kul tråd.

Jag tänkte vara ambisiös och slå in tändsticksaskar och fästa magneter på så man kan sätta upp de små paketen på kylskåpet. (Läste ett tips om det här på FL någonstans.)

Så jag måste ha EXTRA bra fantasi och komma på små prylar. HJÄLP!

Svar på tråden julkalender till min man