Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Längtar ni tills barnen flyttar ut?

Du har haft barn i... få se... sex månader?

Min äldste son fyller arton år om en månad. Ja, jag längtar tills han flyttar hemifrån. Inte för att jag vill bli av med honom, eller för att jag vill ha mitt liv tillbaka, utan för att det är så otroligt spännande att han blivit så stor att han ska börja stå på helt egna ben. Det ska bli roligt att se honom komma ut i vardagslivet helt enkelt.

• Pallas
    Kalinka skrev 2008-10-26 20:41:37 följande:
    Hahaha! Gick du in i min press?
    Så klart!

Jag lever inte för mina barn och de lever inte för mig. De är sina egna individer och jag är min. Jag finns alltid där för dem, att de kommer flytta hemifrån ändrar inte på det på något sätt. Jag tycker det är spännande att de blir större och utvecklas, jag har inget behov av att knyta dem så tätt intill mig att jag inte ens kan tänka tanken på att de ska flytta så småningom.
  • Pallas
    Kalinka skrev 2008-10-26 20:59:06 följande:
    Jag är väl bara fortfarande i en fas när jag tycker att det är så fantastiskt roligt att ha barn, trots att dottern hittills inte sovit mer än 4 timmar i sträck i sitt liv.
    Det ÄR kul och utvecklande med barn, men det kan vara alldeles hårgrånande arbetsamt, hemskt och jobbigt också.
  • Pallas
    Bonanza skrev 2008-10-26 21:13:32 följande:
    Jag får bara blunda, be och hoppas att alla åldrar har sin charm
    Det har de, jag lovar! I natt har jag samsovit med min 17-åring i dubbelsängen framför tv:n och vi låg och pratade länge, länge. Jättehärligt!
Svar på tråden Längtar ni tills barnen flyttar ut?