• Kalinka

Längtar ni tills barnen flyttar ut?

Jag och min mans svåger hade ett samtal på ICA Maxi idag. Han tyckte att han knappt kunde vänta tills barnen flyttade ut, och han fick tillbaka sitt liv. Jag känner inte alls så. För mig (och även maken) känns det som att livet BÖRJADE nu när vi fick barn. Jag tycker att livet är så enormt mycket bättre, och att jag bara vunnit en massa, och försakar väldigt lite (visst kan man längta efter tex att få gå på bio, men jag skulle aldrig byta ut mitt liv innan dottern mot det här).

Jag vet att han älskar sina barn väldigt mycket, men funderar över om det är vanligt att känna så.

• Svar på tråden Längtar ni tills barnen flyttar ut?
  • LuMa

Endel dagar ja! Utan tvekan!
    Ibland brukar jag önska att jag hade en egen lägenhet också så JAG fick flytta hemifrån.

• Pallas

Du har haft barn i... få se... sex månader?

Min äldste son fyller arton år om en månad. Ja, jag längtar tills han flyttar hemifrån. Inte för att jag vill bli av med honom, eller för att jag vill ha mitt liv tillbaka, utan för att det är så otroligt spännande att han blivit så stor att han ska börja stå på helt egna ben. Det ska bli roligt att se honom komma ut i vardagslivet helt enkelt.

• Kalinka
    Pallas skrev 2008-10-26 20:39:25 följande:
    Du har haft barn i... få se... sex månader?Min äldste son fyller arton år om en månad. Ja, jag längtar tills han flyttar hemifrån. Inte för att jag vill bli av med honom, eller för att jag vill ha mitt liv tillbaka, utan för att det är så otroligt spännande att han blivit så stor att han ska börja stå på helt egna ben. Det ska bli roligt att se honom komma ut i vardagslivet helt enkelt.
    Hahaha! Gick du in i min press? Min dotter är ganska exakt 6 månader...

Har också tänkt att jag kanske blir sån också när barnen är lite större och hon inte tittar så ljuvt kärleksfullt på mig så fort jag kommer i närheten....
  • pigglet

Nej, jag bävar för dagen de flyttat. Så tomt huset kommer att kännas! Och att inte få träffa dem varenda dag... Tur det är en bit bort :)

• S vali s

Min äldste son fyllde 20 i somras, till nästa höst flyttar han till Linköping för att plugga och det är verkligen något jag ser framemot, inte för att vi vill "bli av med honom" utan snarare för att det ska bli underbart att se när han tar steget ut i vuxenvärlden på allvar
    Framför allt ser jag framemot att få skapa en ny relation till honom, att bli en annan mamma än "vardagsmamman" som har funnits där hela livet

Den late får brått när det blir kväll
  • leende guldbruna

håller med ÄLSKLINGSBARN. det räcker att de är hos en kompis över dan å sen sover över så håller jag på å längtar ihjäl mig.äldsta e 10. men visst ibland e dom billiga.

• Kalinka

Jag kan också tycka att det känns spännande att tänka på att hon förhoppningsvis kommer bli vuxen och en alldeles egen person, som man ska skapa en vuxenrelation till.

• Pallas
    Kalinka skrev 2008-10-26 20:41:37 följande:
    Hahaha! Gick du in i min press?
    Så klart!

Jag lever inte för mina barn och de lever inte för mig. De är sina egna individer och jag är min. Jag finns alltid där för dem, att de kommer flytta hemifrån ändrar inte på det på något sätt. Jag tycker det är spännande att de blir större och utvecklas, jag har inget behov av att knyta dem så tätt intill mig att jag inte ens kan tänka tanken på att de ska flytta så småningom.
  • Kalinka
    Pallas skrev 2008-10-26 20:51:18 följande:
    Jag lever inte för mina barn
    Nej det är ett väldigt tungt ok att bära för ett barn.
  • S vali s
    Pallas skrev 2008-10-26 20:51:18 följande:
    Så klart! Jag lever inte för mina barn och de lever inte för mig. De är sina egna individer och jag är min. Jag finns alltid där för dem, att de kommer flytta hemifrån ändrar inte på det på något sätt. Jag tycker det är spännande att de blir större och utvecklas, jag har inget behov av att knyta dem så tätt intill mig att jag inte ens kan tänka tanken på att de ska flytta så småningom.
    Kan inte annat än att instämma
    Jag lever med mina barn inte för dom, att de flyttar hemifrån kommer inte att innebära någon större katastrof utan bara ännu ett nytt spännande spår i livet...
    Den late får brått när det blir kväll
Svar på tråden Längtar ni tills barnen flyttar ut?