Inlägg från: Kalinka |Visa alla inlägg
  • Kalinka

Längtar ni tills barnen flyttar ut?

Jag och min mans svåger hade ett samtal på ICA Maxi idag. Han tyckte att han knappt kunde vänta tills barnen flyttade ut, och han fick tillbaka sitt liv. Jag känner inte alls så. För mig (och även maken) känns det som att livet BÖRJADE nu när vi fick barn. Jag tycker att livet är så enormt mycket bättre, och att jag bara vunnit en massa, och försakar väldigt lite (visst kan man längta efter tex att få gå på bio, men jag skulle aldrig byta ut mitt liv innan dottern mot det här).

Jag vet att han älskar sina barn väldigt mycket, men funderar över om det är vanligt att känna så.

• Svar på tråden Längtar ni tills barnen flyttar ut?
  • Kalinka
    Pallas skrev 2008-10-26 20:39:25 följande:
    Du har haft barn i... få se... sex månader?Min äldste son fyller arton år om en månad. Ja, jag längtar tills han flyttar hemifrån. Inte för att jag vill bli av med honom, eller för att jag vill ha mitt liv tillbaka, utan för att det är så otroligt spännande att han blivit så stor att han ska börja stå på helt egna ben. Det ska bli roligt att se honom komma ut i vardagslivet helt enkelt.
    Hahaha! Gick du in i min press? Min dotter är ganska exakt 6 månader...

Har också tänkt att jag kanske blir sån också när barnen är lite större och hon inte tittar så ljuvt kärleksfullt på mig så fort jag kommer i närheten....
  • Kalinka

Jag kan också tycka att det känns spännande att tänka på att hon förhoppningsvis kommer bli vuxen och en alldeles egen person, som man ska skapa en vuxenrelation till.

• Kalinka
    Pallas skrev 2008-10-26 20:51:18 följande:
    Jag lever inte för mina barn
    Nej det är ett väldigt tungt ok att bära för ett barn.
  • Kalinka

Det ÄR spännande att ens barn växer och utvecklas. Och föräldraskap handlar ju till slut om att ge sina barn en så god grund att de klarar av vuxenlivet själva.

Jag vet inte. Jag är väl bara fortfarande i en fas när jag tycker att det är så fantastiskt roligt att ha barn, trots att dottern hittills inte sovit mer än 4 timmar i sträck i sitt liv.

• Kalinka
    Pallas skrev 2008-10-26 21:01:39 följande:
    Det ÄR kul och utvecklande med barn, men det kan vara alldeles hårgrånande arbetsamt, hemskt och jobbigt också.
    Självklart!
  • Kalinka
    Lilith74 skrev 2008-10-26 21:07:04 följande:
    Igår till exempel, vi var på resa hem i bilen, och hade lovat vår 3-åring fika med bulle och saft på något fik. Inget var öppet, vi åkte från stad till stad. I Söderköping hittade vi en pizzeria, men det kändes ju inte så kul, så vi gick. Då bröt vår lilla tjej ihop helt och snyftade: "Ingen bulle, ingen saft, ni bara lurar mig". Så otroligt gullig!!! Lyckligtvis hittade vi ett supermysigt fik just då så hon fick sin bulle och sa "Å vad jag är glad nu".
    Jag som är ett riktigt fikamonster har sån sympati för din dotter...
  • Kalinka
    Bonanza skrev 2008-10-26 21:13:32 följande:
    Nej inte alls. De är 3.5 resp. 1 år och jag får lite panik bara av att tänka 10 år framåt i tiden. Samtidigt som jag självklart vill uppleva hur de växer upp och blir stora och så, mår jag dåligt vid tanken på att inte få ha det såhär underbart alltid.Jag kan inte riktigt förstå hur man kan vilja få småbarnstiden överstökad, så här bra tror jag aldrig att jag kan få det igen? Jag får bara blunda, be och hoppas att alla åldrar har sin charm och att jag om 10 år inte sörjer att barnen blivit så stora.Fast då får jag väl skaffa en kull till antar jag.
    Precis så känner jag också!
Svar på tråden Längtar ni tills barnen flyttar ut?