Inlägg från: S vali s |Visa alla inlägg
  • S vali s

Längtar ni tills barnen flyttar ut?

Min äldste son fyllde 20 i somras, till nästa höst flyttar han till Linköping för att plugga och det är verkligen något jag ser framemot, inte för att vi vill "bli av med honom" utan snarare för att det ska bli underbart att se när han tar steget ut i vuxenvärlden på allvar
    Framför allt ser jag framemot att få skapa en ny relation till honom, att bli en annan mamma än "vardagsmamman" som har funnits där hela livet

Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    Pallas skrev 2008-10-26 20:51:18 följande:
    Så klart! Jag lever inte för mina barn och de lever inte för mig. De är sina egna individer och jag är min. Jag finns alltid där för dem, att de kommer flytta hemifrån ändrar inte på det på något sätt. Jag tycker det är spännande att de blir större och utvecklas, jag har inget behov av att knyta dem så tätt intill mig att jag inte ens kan tänka tanken på att de ska flytta så småningom.
    Kan inte annat än att instämma
    Jag lever med mina barn inte för dom, att de flyttar hemifrån kommer inte att innebära någon större katastrof utan bara ännu ett nytt spännande spår i livet...
  • S vali s

Som förälder får man göra en underbar resa genom hela sitt känsloregister och i de stunder när det känns alldeles överdjävligt så räcker det att titta på sina små/stora barn för att bli alldeles varm i hjärtat

• S vali s

Bonanza: Inte helt fel att köra på en kull till, det stillar "hjälp barnen blir stora ångesten" - mina kids är 20,18 o 3år

Svar på tråden Längtar ni tills barnen flyttar ut?