Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Hej hej!

Gubben sitter och kollar på Riket så jag är här istället. Skum jäkla serie det där. Och danska också

Nu hoppas jag att FL inte förtstör denna tråd också.

• Duntoffla
    Tildamamman skrev 2008-10-26 22:46:37 följande:
    Nämen?? Vad hände med förra tråden?
    Ja du, säg det! Det verkade som om den blev överbelastad eller något. Det var ju samma sak med nr 10
  • Duntoffla
    Emmsan skrev 2008-10-27 08:01:40 följande:
    ÄNTLIGEN hittade jag er denna veckan kommer fröhoppningsvis alla mina fiina idaT jackor.. ngn som vet hur lång tid det tar från danmark? 2 av dem skickades i fredags den från ts har jag inte en susning om ;)
    Den från TS skickades dagen efter affären

Jag hoppas att mina TS-paket kommer idag. Har en del som jag inte fått. Mailade ena säljaren i fredags men inget svar... Hoppas nu jag inte blir blåst.
  • Duntoffla
    jemmis skrev 2008-10-27 08:42:27 följande:
    Godmorron!Nu behöver jag espert råd här. Ska åka med min shoppingtokige kompis till Sthlm på fredag o nu behöver jag guide...Vilka affärer har bäst utbud på danska kläder (helst småfolk, molo och katvig) o gärna NovaStar. Vi ska bo på hotell mitt i stan så tipsa mig gärna om affärer i centrum .Om någon orkar hjälpa mig vore jag evigt tacksam...
    Vildänglar- Visserligen ligger den inte mitt i smeten utan på Kungsholmen men de har Nova star, Molo, Katvig, Kik Kid, IdaT, Hollys. Dock inte Småfolk.  Mysig butik med trevlig personal.

Små Grodorna- Nära Vildänglar. om du vill ha Villervalla

Matador- Ligger på Söder (Hornsgatan vid Slussen) Molo, Katvig, IdaT

Smallkids- På Söder. De har Småfolk, IdaT, Villervalla, Nova star, Kik Kid

Babyshop- på Söder. De har Plastisock, Nanoou, Moonkids, NS, IdaT

Åhléns city har lite Katvig

Sprall på NK- Har Molo men haft trist utbud då jag varit där

Sen såg jag en ny butik (för mig i alla fall) på Söder (har för mig att det var på Tjärhovsgatan) som heter Under. Var aldrig inne men såg att de hade Småfolk.

Sen finns även Mini Rodini på Söder om du gillar deras kläder
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-27 09:17:27 följande:
    godmorgon godmorgon! Här är det bara fint. förutom att jag inte vet om jag vill kalla det morgon..vi steg upp 5 idag också. A verkar inte ha fattat det här med omställning av klockan...så han sover sin förmiddagslur redan nu. Kan bli en spännande kväll det här. Själv då?
    Jobbigt! Hoppas att det funkar med nattning och sånt i vanlig tid ändå. Här är det bra. Tänder på gång för det dreglas floder. 

Åhhhh! Nu slängde precis Noel ner sin Fisher Price kakburk nerför hela trappan. Vill inte ens tänka på alla fina nya jack det blev. Gahhh! Skulle ha målat om den när han flyttat hemifrån
    newatthis skrev 2008-10-27 09:13:25 följande:
    Om det är någon som vill se på första stegen då finns de här (titta inte på den skräpiga pyjamasen) friisblogg.blogspot.com/Såååå stolt mamma
    Vilken duktig tjej!
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-27 09:28:43 följande:
    ja nattningen är inget problem..eller alltså han somnar vid 19 men igår vaknade han massor med gånger på kvällen men somnade om rätt fort i alla fall.ajdå..och du som slitit så med den där trappen. Du får helt enkelt leva med jacken nu och fixa den på nytt igen när alla barn flyttat hemifrån Skulle du och N förresten komma förbi på Andys idag? Jag sitter och funderar på om jag ska orka mig dit. Vi måste ju iväg hemifrån när A vaknat och fått lunch men det är ju rätt skönt väder ute idag. Vi har redan hunnit vara ute och härja i över en timme på morgonen.
    OK. Så har Noel varit den senaste tiden men med lite extra shot välling/ersättning så har det blivit bättre. Fast härom dagen var det ett himla gnäll men det är nog tänderna som spökar. Nu har jag lagt honom. han verkar jättetrött. Jag måste verkligen få lite ordning på rutinerna känner jag.

Jag hade tänkt att ev träffa dig efter träningen men nu blir det så att min mamma kommer att passa Noel medan jag tränar (han gick inte att lämna på minisats sist min lilla Blyger) så det funkar nog inte. Jag kommer nog möta upp henne där efteråt eller skynda mig hem.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11