Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

lillronya skrev 2008-10-29 22:03:25 följande:
    Tack! Ja jag menade Lisa och skrev duntofflan. Helt förvirrad!
    Tänkte att det var så. Hade för mig att ni hade en diskussion om det förut
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-10-29 22:18:09 följande:
    För mycket molo i huvudet, tror jag.
    Haha....ja det är mycket Molo på tapeten nu.
    Buttelina skrev 2008-10-29 22:18:21 följande:
    hur gjorde du med ditt hår??
    Mörkare botten och lite ljusa slingor
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-10-29 22:31:46 följande:
    ahh fint
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-29 22:32:19 följande:
    Har du stylat frissan?
    Japp, igår var jag hos frisören. Skönt att bli av med de risiga topparna!
  • Duntoffla
    agster skrev 2008-10-29 22:35:30 följande:
    Hej,bara snabbt inne för att säga att det inte blev något Gina Tricot idag, men antagligen imorgon. Så då spanar jag //Godnatt
    Vad snällt!

Go natt!
  • Duntoffla

Ni som är proffs, hur mycket extra kläder behöver barn på dagis? Och vad behöver man egentligen? Räcker ett par Kavat-vinterstövlar eller måste man ha flera par skor? Gummistövlar kan man ju inte ha i vinter...

Och vad behövs mer för ytterkläder?

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-10-29 22:40:49 följande:
    det räcker med ett par skor. extra regnkläder  som ligger på dagis kan vara bra
    Ok. Då är det inte så mycket att köpa då.
    THEA och Grodan skrev 2008-10-29 22:40:55 följande:
    Nej, nu roopar gubben, jag är såååå sjuuuuk
    Bäst att du går och pysslar om honom lite
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-10-29 22:46:11 följande:
    Nu beror det ju på barn till barn men Skatten har fortfarande inte använt sina extra kläder sedan augusti, så något ombyte duger gott tycker jag.Sedan ytterkläder har jag satsat på rejäla så han håller sig torr och då räcker det med en uppsättning och den har han ju oftast på sig till dagis på morgonen.
    Ok. Noel har två vinteroveraller - en något tunnare från Po p och en Molo, ett skalset från Nanook med byxa och jacka, ett par regnbyxor från Lindex, några fleecejackor, ett par Kavatstövlar. Ska köpa en svart mössa till (han har en turkos till sin svarta Pop-overall men det blir inget fin till Molos oranga) och ett par vantar till (har ett par på väg hem men det känns bra med 2 par)

Sen ska han önska sig en fin Fjällräven Mini Kånken i julklapp har jag bestämt
    Behöver man mockasiner och sånt?
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-10-29 22:54:09 följande:
    Just ja mössa och vantar an ju vara bra att ha extra där!Njaä, vissa dagis har tydligen som praxis att de ska ha mockasiner/innetofflor men vi kör bara halkstrumps - ingen har klagat än så länge.Beror säkert på hur kalla golv de har oxå...
    Jag får helt enkel höra med dem vad de tycker. Eller rättare sagt så ska sambon ta tag i allt vad inskolning och sånt är
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-10-29 22:58:58 följande:
    Gör så, är så olika från förskola till förskola. När är det tänkt att han ska börja?
    Han har fått plats från januari. Inte där vi vill men tills vidare får han gå på grannorten.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11