Inlägg från: melizza |Visa alla inlägg
  • melizza

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Smultronhjärta skrev 2008-11-10 11:10:30 följande:
    Ja fy bubblan Får hoppas att de plockar in barnen,det är ju storm och min klump får inte blåsa bort..
    fast jag tror inte barn tycker det är lika illa som oss bekväma vuxna att det blåser lite och regnar lite...det är ju bara kul att kunna plaska och grejer...bara de har ordentligt på sig så...
  • melizza

081016 1 skrev 2008-11-10 11:19:12 följande:

Ser ni diskutterar NS. Jag har 3 par till Maia, 86, 92 och 98 o alla funkar och sitter jättebra i mudden o såÄngeln - Var det du som funderade på dom till liam? Tycker som de andra då att du inte ska ta XL, inte så bra på smalfisar som våra Ska fixa lite med bilder nu...Maia har provat nya IdaT idag
    hur lång är Maia?
  • melizza

081016 1 skrev 2008-11-10 11:24:37 följande:

Jag var precis o lämnade på dagis...men när jag kommer dit så är barnen ute o leker i regnet o blåsten o Maia fick inte vara inne...blev förbannad på dom o hade lust o ta hem henne igen! De vet ju vilka problem hon har med astman men de vill inte "särbehandla" henne! Åh jag blir så kokande arg  Saknar hennes gamla dagmamma
    Det var liksom ändå en ur personalen inne o fixade med maten...då kunde ju Maia fått vara inne o hjälpt henne eller suttit o typ ritat så länge...hon är verkligen inte svår att sysselsätta och alla barnen är så små där så ingen skulle märka av någon "särbehandling"
    blir hon sämre i sånt här väder med astman och sånt?? trodde att det hjälpte att vara ute...fast det kanske är fukten så är dum i hennes fall eller?? Himla skitpersonal...ibland kan man bli rasande på dem verkligen håller med.
  • melizza

vad var det för dansk sida som nån köpte fina småfolks klänningar till rabatterade priser?? har tappat bort den och orkar inte leta bakåt i tråden...nån som kommer ihåg det på rak arm bara

• melizza

081016 1 skrev 2008-11-10 11:50:24 följande:

Ja det är när det är fuktigt o kallt som hon blir dålig. Och extra dålig blir hon när det blåser för då får hon svårare att få luft o kan stå o kippa efter andan ibland! O nu blåser det verkligen som storm här ute! Så regn+vind+kyla är nog bland det värsta de kan utsätta henne för o så gör de det  Torrt o kallt är inte lika farligt o fuktigt o varmt mår hon bäst i. Så olika det där. Längtar tills vi är utomlands i värmen...
    får man verkligen göra så....jag skulle nog ringt och pratat med deras chef och hört om man får lov att utsätta ett barn för fara att bli sjukare...det är ju verkligen dåligt att de inte kan hjälpa istället för att göra det värre för henne *arg*
  • melizza

RååSa BuBBlan skrev 2008-11-10 12:14:52 följande:

Å jag som tycker den är sååååå snygg!!! Jag deppar ihop
    sälj den och köp nån annan som hon gillar istället

jag förstår henne för sprindlar är ju verkligen äckliga...den hade varit jättefin utan spindlarna och med det fina skeppet men inte uuussschh äckliga spindlar *ha ha*
  • melizza

RååSa BuBBlan skrev 2008-11-10 12:26:08 följande:

Ja, hon har börjat tycka till om kläderna på allvar nu den Bubblan   snygga klänglän e favorit, å pinpessa krona till då Skönt att de va oki med små tänderna
    min lilla skrutt har med börjat säga och tycka om kläderna så nu vill hon inte ha på sig vissa kläder för då blir "inte ja fin då"
    lite småjobbigt tycker jag att det är som när man ska ta kort på dagis så vill man att hon ska ha på sig fina kläder men just den dan kommer hon väl inte vilja ha på sig det jag vill....himlans vilja på den lilla skrutten
  • melizza

Bubblan jättefin rosa suit på Ida i morse....skulle funnits på tröja till min skrutt *åååhh*

• melizza

lillronya: har du länken till NS tråden?
    Ursäkta att jag frågar i denna tråden men hittar den inte

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11