Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

081016 1 skrev 2008-10-29 09:12:58 följande:
    Godmorgon! Nämen fy, är det bronkit nu igen? Har de kollat så han inte har astma eller krupp?? Fasen att du bor så långt bort, jag har ju dundermedicin här!
    japp det var det... får han det en gång till så klassas det som förkylningsastma.
    agster skrev 2008-10-29 09:13:00 följande:
    Fy stackars liten. Hur är det med honom nu??
    ja men det är bättre med honom nu.
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-29 09:15:32 följande:
    Hej..  Men då    stackarn!!  Å stackars mamman åxå, förstå¨r du e trött!
    jag hoppas på att isabel också vill sova middag idag
    men han mår mycket bättre nu, han sitter här och säger "bajs, bajs, baaaaajs"
  • Buttelina
    081016 1 skrev 2008-10-29 09:18:59 följande:
    Vad har ni fått för medicin då?? Det kanske vore idé att prova att ge honom pulmicort och Airomir för att se om det hjälper? Maia kämpade ju så mycket förra året och fick ju alla dessa antibiotikakurer som inte hjälpte ett skit! Har de gjort någon hjärt-lungröntgen på honom? Då såg de ju att Maias bronkväggar var förtjockade vilket ju var största anledningen till all bronkit och andra luftvägsinfektioner.
    081016 1 skrev 2008-10-29 09:21:23 följande:
    Kan säga att Maia som ju alltid brukar vara sjuk just nu mår prima Men det beror nog på att hon får pulmicort varje dag också. Utan det hade hon nog säkert också haft svårt att andas. Men just nu är hon bara lite snorig. Jag tycker absolut att du ska be dom kolla upp Bia ordentligt! Jag önskar de hade gett Maia pulmicort redan förra året så hade hon sluppit all antibiotika!
    tack för din omtanke gumman de kommer ge honom pulmicort om det händer en gång till. han fick ventolin tre ggr inatt och så får harn aromir nu... men händer detta igen får han pulimcort direkt. skönt att maia mår bra
  • Buttelina
    Rååsa Smurfen skrev 2008-10-29 09:21:29 följande:
    jobbigt med akut besök på sjukhus  all oro och väntan  
    tack gums
    Emmsan skrev 2008-10-29 09:24:53 följande:
    lille plutt då :( är oxå glad att vi tar pulmicorten varje dag alfred har varit bättre sen vi började med det melker däremot väser varje dag :(
    åhh har dina barn också problem med det? verkar vara supervanligt
    Duntoffla skrev 2008-10-29 09:24:59 följande:
    Wiiieee! molo kids holder kæmpe lagersalg af baby & børnetøj 0-12 år kollektionsprøver/fotoprøver/lagerrester. Ta´ familien og vennerne med! HUSK KONTANTER! Onsdag den 5. nov., kl. 13.00-20.00 Torsdag den 6. nov., kl. 13.00-19.00 Fredag den 7. nov., kl. 13.00-18.00 Lørdag den 8. nov., kl. 10.00-17.00 Søndag den 9. nov., kl. 10.00-16.00 Baltikavej 20. 2100 Købehavn Ø Vi bor kun 15-20 minutters gang fra Nordhavn station. Linie 26 (færgehavn nord) kører til døren på hverdage. Denne gang har vi flere varer, end vi plejer, og der vil blive fyldt op på hylderne løbende alle dage. Det kan altså også betale sig at komme om søndagen. Der er rigeligt med parkeringspladser og P-vagter til at hjælpe jer, så stop ikke havnetrafikken ved at parkere uden for de anviste pladser. Havnepolitiet vil uddele parkeringsbøder og i værste fald fjerne din bil hvis ovenstående ikke bliver overholdt. Så hjælp os med at undgå dette. Varer købt på lagersalg returneres eller byttes ikke.
    wwweeeei, vem vill åka på lagersalg med mig på onsadag nästa vecka??
  • Buttelina
    agster skrev 2008-10-29 09:30:16 följande:
    Man kanske skulle åka redan på onsdagen??? Åhhhh!!!
    jaaa gör det
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-29 09:30:29 följande:
    Å jag hade velat men kan bara helgen
    åhh jag anade det.. men åhh jag orkar inte vänta tll helgen eller hmm
  • Buttelina
    agster skrev 2008-10-29 09:31:15 följande:
    Hänger gärna på bara jag kan fixa barnvakt, men det går nog att fixa! Är det sen bra så kanske man kan åka dit på helgen också....?
    absolut jag måste ringa min mamma och fixa så att barnen kan få vara där. lillebror borde ju vara bra till dess..
  • Buttelina
    Helle skrev 2008-10-29 09:27:46 följande:
    God morgon!I vilka färger kom Molos vinteroverall i år?Oj lagersalg på G. Hör gärna av er om det är någon som ska åka som har lite utrymme kvar i väskan
    årets vinteroveraller va lila, rosa, regnbåge, röd, grön  sen minns jag inte fler..
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-29 09:34:29 följande:
    Men ååå!! jag hade ju hoppats få träffa dig ju
    ja, men jag kanske åker två ggr måste höra med thea och grodan också när hon ska åka.
    agster skrev 2008-10-29 09:34:35 följande:
    Vi bara måste åka på onsdagen tycker jag! Ska kolla med mina föräldrar om de kan ta båda barnen ett par timmar. Åh, vill, vill, vill!
    det hade varit superroligt hoppas att det finns fler som kan haka på då
  • Buttelina
    newatthis skrev 2008-10-29 09:35:44 följande:
    åhhhh, nu får jag beslutsångest, ska man åka, och när?Blir det billigast att åka tåg eller bil förresten?
    var bor du?
    agster skrev 2008-10-29 09:36:44 följande:
    Bil kostar ju bara 330 kr tor om man har brobizz och är man full bil så blir det inte så mkt
    har du bil???
  • Buttelina
    agster skrev 2008-10-29 09:38:48 följande:
    Ja! Har precis ringt och fixat barnvakt också så jag är på Vem vill med?
    weei var bor du? hittar du lätt dit? ehhmm jag hakar på på onsdag om där är plats i bilen . ringer min morsa nu
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11