Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Buttelina skrev 2008-10-30 17:28:14 följande:
    jamen se där så nära jag var
      duttig du e!!

så 650.- i broavgift blir det ju fram o tbax o delat på 4 personer 162,5 sek
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan

Harley--- kan du inte ge mig ett väldans ca pris på bilkostnad för mig?  väldigt grovt räknat bara    typ alla mil gånger bensin delat på 4 eller nåt?

• RååSa BuBBlan
    Tejja skrev 2008-10-30 17:30:34 följande:
    Jag tycker att det är superskönt att åka tåg och hade, som Dunis, lätt tagit tåget!Tänk en härlig bok och bara lugnt och skönt!
    Jo, de e sant... de va det jag suktade efter lite.. den viiilan
  • RååSa BuBBlan
    FL Lisa skrev 2008-10-30 17:32:40 följande:
    fast broavgiften betalar du ju vare sig du väljer tåg eller bil..om du inte tar tåg till köpenhamn förstås tuffa beslut du har. Visst är det attans synd att Danmark ska ligga så off
    Ja vem sjutton har placerat danmark där liksom    *korkat*
  • RååSa BuBBlan
    Harley skrev 2008-10-30 17:34:17 följande:
    Kanon. En del avklarad...
    försöker få en ca summa för hela min resa här   så man vet hur mycket molosar man kan köpa
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2008-10-30 17:34:36 följande:
    men duuu blir det inte ännu billigare för dig om du tar tåget från sthlm till köpenhamn?? så slipper du ju broavgiften?
    å de klarar jag inte helt själv, de e spring mellan tåg o allt tiiiidigt på morgonen, skulle garanterat inte hamna rätt o sen sitta o störtböla i nåt hörn på stationen
    Buttelina skrev 2008-10-30 17:35:05 följande:
    nää supersmart jue
    nähä! urdumt!
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2008-10-30 17:37:47 följande:
    haha då är du som jag inget lokalsinne överhuvudtaget
       *virrhöna e jag*
  • RååSa BuBBlan
    FL Lisa skrev 2008-10-30 17:40:38 följande:
    Men jag har verkligen noll i lokalsinne..hittar knappt runt i mig egen lägenheten Dock fixade jag att ta mig till köpenhamn själv..eller ja jag träffade ju nikki och lillronya på köpenhamnståget..men jag var tvungen att fixa bytet på stationen i malmö själv. Och det gick faktiskt bra...det var inte så svårt. Men attans tur att nikki och ronya satt på tåget...annars hade det nog kunnat sluta illa. Som den norrlänning jag är så förstod jag typ inte ett ord danska.
    Å man klarar de säkert.. Men jag blir så nojjig att jag ska hamna på fel tåg eller så å då hamnar jag i panik o vet inte hur jag ska hitta tbax

Har ju åkt en gång å de funkade, men vi va oroliga ett par ggr att vi hamnat fel o då va vi ändå två..
  • RååSa BuBBlan
    Harley skrev 2008-10-30 17:42:09 följande:
    Ja jag förstår det. Man vill ju baaara lägga pengar på kläderna och inte på tråkig biljett eller bensin.Min bil drar ca litern skulle jag tro. Bensinen ligger på ca 9 kr.Från Degerfors till Malmö skulle jag tro att det är ca. 55 milNi är 2 som stiger på i Degerfors2 st kliver på i HagforsVar det inte ca 5 mil från Malmö tillsalget?
    Oki... jag som e mattegeni trodde min del skulle bli typ 1500 spänn    de va lite galet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11