Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

4blevde skrev 2009-01-03 11:52:19 följande:
    Ja och det var de jag sa när jag ringde..typ såhär.Jag: Hej, det har blivit fel på min beställning så jag har fått rea på ej rea varor och redan betalat. Så jag undrar ungefär när man får tillbaka sina pengar? för jag har även mailat men inte fått svar.Hon svarar: Jag tar allt i turordning och justerar det i efterhand och ringer då upp dig när det är din tur, men ska jag svara på alla frågor så kommer via telefonen också det ta MINST en vecka...Jag: ..jaha okej. tack för ditt svar  sa jag. Blev lite ställd så jag minns inte exakt vad jag sa men typ tack.hon: Hejdåjag: Hejdå....Jag blev inte så mycket klokare och självklart har hon mycket att göra...men jag tycker att det är jättetrist att det blir såhär. Snacka om att hon måste ha fullt upp av detta "misstag" med koden rea.
    Man förstår ju att det är mycket men man kan ju ändå vara trevlig i telefon.
    Myggis skrev 2009-01-03 11:52:24 följande:
    Duntoffla:Jag har fått det bekräftat från TS nu att de har höjt avgiften för att betala med svenskt VISA/mastercard. Avgiften är nu 3,75% av priset på annonsen/auktionen. Tyckte nämligen det var konstigt att jag fick betala gebyr på 6 dkk. Men jag fattar inte varför det inte blev så för dig? Betalar du med svenskt VISA? Tråkigt att de höjt, det är ju redan dyrt med frakt från Danmark.
    Jag kanske har fel då? Kollade inte så noga och jag har raderat själva kvittot. Har vara kvittot på själa anmodan kvar. Jag betalar med svenskt MC.

Ja, ska man shoppa på TS måste det vara mkt billigare för att det ska vara lönt. Försökte förklara det för en dansk tjej som nog tyckte jag var snål som inte ville betala halva priset på en Småfolkströja som var beggad. Men med pris 85+26+gebyr blir det inte så billigt. Det skiljde ca 50 SEK men då kände jag att jag lika gärna köper en sprillans ny om det finns. Sen har jag ju köpt dyrare än så om det varit en tröja jag ej hittat i Sverige.
  • Duntoffla
    Magda78 skrev 2009-01-03 11:53:19 följande:
    Duntoffla skrev 2009-01-03 11:37:09 följande: Tack för svar. När handlade du?
    30 december så jag kanske klarade mig. Det är säkert frakt from 1 januari igen.
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2009-01-03 12:02:49 följande:
    JAg har 1512... Du då?
    1554 så jag har ingen förhoppning alls att det finns. Vad la du order på?

Det knasiga är ju att man inte får bekräfelsemail om det nu finns. Hur ska man veta vilken order hon är på just nu och NÄR och OM man ska betala in?
  • Duntoffla
    Myggis skrev 2009-01-03 12:04:37 följande:
    Duntoffla skrev 2009-01-03 11:57:46 följande: Du kan ju kolla nästa gång du köper nåt där hur mycket gebyret är. Ja tyvärr blir det ju dyrt med gebyr och frakt, speciellt nu när den svenska kronan inte är värd så mycket. På TS köper jag bara sånt som inte finns att få tag på i Sverige.
    Samma här. Eller om det är tokbilligt. Ska absolut hålla koll på gebyr nästa gång.
    Hoppas att kronan blir mer värd tills lagersalgerna.

Lillronya- Har du Småfolks turkosblå tröja med äpplen och oranga kantband eller har jag drömt det? har du ngn bild i så fall?
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2009-01-03 12:06:06 följande:
    JAg beställde en hummeltröja och ett par katvig velourbyxor.JA hur ska man då veta om man ska sätta in pengarna? För jag har väntat på besked innan jag sätter in.
    Samma här men nu verkar det som om man inte får det. Utan bara om allt inte finns. Rörigt värre...
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-01-03 12:08:27 följande:
    Vad är Franssons och Frida för nåt?
    Fin ny avatar! (eller vad det heter? )
    lillronya skrev 2009-01-03 12:08:34 följande:
    Nä jag har suiten med de blå äpplena. Bild finns på den om det är intressant.
    Den har jag sett IRL så den vet jag hur den ser ut. Superfin!
    lillronya skrev 2009-01-03 12:09:02 följande:
    Ja inte vågar man ju ringa heller
    Nej, då tar det ju bara ännu längre tid för alla andra
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2009-01-03 12:12:48 följande:
    Ja den är jättefin!E har den på sej idag. Storasyrran har valt. Jag jobbade ju inatt och kom hem i förmiddags.
    Bra smak syrran har
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-01-03 12:17:37 följande:
    baby eller jr?
    JR
    Everlonn skrev 2009-01-03 12:17:45 följande:
    När jag ringde Hippo igår så var hon jättetrevlig Verkar som om det bara är hon som har/jobbar i affären...Sen ringde jag imorse för jag såg på shopaholicstråden att Hippo hade kik kidklänningar oxå fast inte på nätet...då tog hon sig tid att gå igenom vad som fanns i butik...men hon lät mer stressad än igår dock...Hon skulle precis börja med ordrarna igen (kl 10 nånting) medans hon packar och har butiken öppen...kan tänka mig att hon är superstressad vid det här laget! Klart man vill att det ska gå smidigt och man vill ha besked och man vill förstås ha allt man beställt...men jag tycker lite synd om människan som får ordna allt själv... På min order var 2 av 3 grejer slut...men å andra sidan hade hon en småfolksklänning (orange med cerisa äpplen) i butik så jag får äntligen en sån!! *glad*(Det fanns visst bara typ 2 kvar så därför var de inte på nätet...och idag är rean inte lika bra 30%)
     Ja det är klart att hon gör sitt bästa och har fullt upp. Det som är knasigt är att systemet inte riktigt verkar funka så bra då det tydligen var samma sak förra året. Nu är jag inte så datakunnig men det borde väl gå att sätta ngn slags kod på resp vara så att det går eller inte går att dra rabatt på dem. Det verkar ju blivit största problemet. Sen tror jag att det skulle underlättat att ha skrivit på hemsidan vad som gäller ang orderbekräftelser osv. Att man ska vänta på en manuell ex så att risken för irritation minskar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11