Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Alltså seriöst. Alvin har hittat sig ett favoritprogram på barnkanalen "småkryp" Jag som har insektsfobi får verkligen stora rysningen när den sätter igång. Massa hemska ljud hela tiden..men Alvin sitter som paralyserad och tittar och ibland klappar han händerna och tjoar så jag har inte riktigt hjärta att stänga av även om jag gärna skulle vilja slippa allt surrande

• FL Lisa
    Duntoffla skrev 2008-10-29 14:39:59 följande:
    Det är sant. Det är ju ingen dröm att klä på dem. Noel är som en hal ål och jag blir galen. Jag skulle nog satsa på fleecebyxor. Kanske bättre i längden. Då kan du ha dem sen när det är torrt ute men snö
    egentligen skulle jag vilja ha en fleecefodrad regnoverall. Kanske inte så snyggt men attans praktiskt tänk vad smidigt att slänga in honom i den..inte massa tjafs med flera par byxor och jackor osv...
    Men du har nog helt rätt. Jag lär ju ha mer användning av ett par fleecebyxor. Får fundera lite på saken tror jag

har du förreseten fått handskarna du beställde från pippilotta?
  • FL Lisa
    lillronya skrev 2008-10-29 15:19:12 följande:
    Jag har en rosa och grå fleecefodrad regnoverall. Går ju inte att ha till E som du vet. Intressant?
    haha...det där med färger var det ja. Jag gillar rosa...dock gillar inte sambon ljusrosa bara stark rosa.
    Ska ta mig en funderare...egentligen är jag inte så förtjust i regnoveraller men varje gång jag står i hallen och ska bråka på Alvin massor med kläder så låter regnoverall som en mycket bra idé.
  • FL Lisa

hej hej. Nu hamnade jag ockås här..A somnade äntligen.

Jen80 skrev 2008-10-30 11:35:33 följande:
    Vilken tycker ni är finast som julklänning till Ava (bryter allt Molo-snack nu )?!?www.poppilopp.se/Images/Products/kat_plyschkl... (med röda strumpbyxor)ellerwww.matadorkids.se/images/uploads/DSC08330.jp...

Jag röstar på Kik kid.

butte - vet inte om du är här nu..men bodyn kom i alla fall fram idag. Tack så jättemycket. Den är jättesnygg!

• FL Lisa
    Duntoffla skrev 2008-10-30 11:44:32 följande:
    hej hej!Vilken body? *nyfiken*Går och dammar lite...

haha...nyfiken i en strut..

Det är regnbågsbodyn. Har ju inte ägt ett enda regnbågsplagg än så jag tyckte det var på tiden nu.

Du får gärna damma lite här också.

• FL Lisa

ser att det är fler som har tråkdag idag. Här har vi också tokigt tråkigt. Måste nästan ta och hitta på något snart innan jag somnar i soffan. Till och med Alvin verkar ha en tråkdag. Han sitter i soffan och kikar på TV

• FL Lisa
    Tjejtriss skrev 2008-10-30 13:30:58 följande:
    "LAGERUTFÖRSÄLJNING - DANSKA BARNKLÄDER 60-70% RABATTVälkommen till en unik lagerutförsäljning av danska märkesbarnkläder. Välkända märken som Molo, Katvig, Ej Sikke Lej, Småfolk, Ugly Duck, MiniAture, FInger in the Nose, Mala, Eager Beaver osv. Kläderna finns i storlekar från 56 till 164, och omfattar båder sommar & vinter plagg, jeans, tröjjor, jackor, klänningar, skjortor, baby bodies, sparkdräkter etc. Utförsäljningen pågår endast under Lördag 1/11 resp Söndag 2/11, mellan 11 och 17. Kreditkort accepteras. Adressen är Stationsvägen 3, i ÅKERSBERGA (lokalen heter Grynnan). Lätt att parkera och lätt att hitta! Kör bara till Åkersberga Centrum och parkera i garaget vid centrum. Folketshus ligger i direkt anslutning till garaget.".
    nämen...dom kan ju inte ha det samtidigt som smallkids outlet-grej. Hur ska jag nu kunna bestämma vilken jag ska välja? Iof ligger åkersberga lite off men det känns som att det kan finnas bättre grejer där än på smallkid
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2008-10-30 13:43:22 följande:
    *En-tvätt med bajsiga kläder i maskinen- en dusch av både son och mor- en uppfräschning av det innan städade badrummet-stund-senare*Hur äckligt kan det bli?
    haha...hur lyckades ni med att få det så grisigt?
  • FL Lisa
    Ville Mor skrev 2008-10-30 13:41:49 följande:
    Verkar vara fart i den här tråden så jag är lite fräck att kasta in min fråga här. Någon som vet vart på nätet jag kan köpa likadana tröjor till far och son i farsdag present? Tycker jag letat överallt men är tydligen inte så insatt i varken ämnet eller hemsidorna. 
    lollopard har också så att du kan matcha barn- och vuxenkläder
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2008-10-30 13:46:53 följande:
    Jag vet inte. Det hade läckt ut på bodyn och brallorna och sen när jag skulle försöka skölja rumpan i handfatet så rann vattnet inte undan så fort (mina långa hårstrån som är boven till det) vilket resulterade i rätt äckligt handfat. Då gav jag upp och tog både Noel och mig själv till duschen. Jag var ändå näck för jag höll på att byta kläder strax innan.och blodpudding igår- du kan ju tänka själv...
    du får se det positiva....genast blev den aptråkiga dagen lite mer intressant och ni fick något att roa er med en stund
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11