• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

God förmiddag!

Stora sonen på dagis och jag skulle egentligen gått på babysång med Gustav, men kände att jag inte orkade. Såå skönt att va hemma lite i lugn och ro också.

Igår blev det lite shoppat. Röd speedy mössa och vantar till Gustav. Sen skulle hon kolla om hon hade en Villervallamössa som jag ville ha också. Plus att jag köpte en Katvig mössa från Funkybaby till Philip.

Imorgon ska vi ta 6-månaders kort på Gustav (vad fort tiden går). Han ska ha jeans och body. Tycker ni den här

www.trendsales.dk/main.asp&id=10808125&forum=354&road=&search=0&sort=&status=

eller den här

www.smatting.se/shop/body/mala-body-nikolai-col.-4.html

Till saken hör att vi hade den blårandiga Katvigen på Philip vid hans sexmånaderskort. Är det kul med nästan lika bilder el spelar det ingen roll?

• Helle
    Duntoffla skrev 2008-11-03 10:43:52 följande:
    Morrn morrn!Jag sitter och funderar på om jag ska åka till gymmet eller inte. Svåra val så här på förmiddagen Mössdags hör jag Jag gillar båda valen. På ett sätt kan jag tycka att det är lite kul med nästan samma men egentligen spelar det ingen roll. Hjälpsamt va?
    Skulle gärna åka på gymmet, så gör det. Man känner sig så nyttig efteråt
    Själv fick jag hämta hem min stora kille från dagis. Han var inte pigg där sa dem. Stod å grät vid grinden när jag kom Men nu är han glad igen. Smaskar kex och tittar på Blixten

Ja, det lutar nog åt den randiga men tar med båda och hör vad fotografen har för tankar.
  • Helle

Om sonen är 97 nu skulle ni satsa på 104 el 110 i lurv till våren?

Angående vinteroverallerna, är årets mindre i storlek än förra årets?

• Helle

Hur är era barn byggda? Mina har lång överkropp.

Gustav beräknas vara dryga 80 i april. Då bör väl 86 bli bra?
    Och Philip beräknas vara ca 104. Storlek?

• Helle
    Nika skrev 2008-11-03 13:25:38 följande:
    Hmm, jag hoppas ju på att det finns några på lagersalgen så det blir ju en "gammal" i s f. Varför ska storlekarna alltid vara olika.
  • Helle
    Buttelina skrev 2008-11-03 13:28:20 följande:
    vilken strl har han nu? har han nån från höstens lurvar?här är min dotter i strl 98. hon är 95cm ca. jag kan inte gå upp två strl till våren. det blir alldeles för stort tror jag.
    Näe, han har ingen från nu. Bara PoP fleecen i 98. Han har i stort sett 98 på allt. Nån enstaka 104.
  • Helle
    Buttelina skrev 2008-11-03 13:30:55 följande:
    ja men då säger jag 86 och 110 jag också.  fast är det förra årets lurvar du vill ha??? de är mindre i strl så du vet... då hade jag tagit 92 till lilleman
    ok, ja de jag vill ha är den som är grå med gula kantband och den som är blå med röda kantband och stjärnor i luvan, eller brun med blåa kantband. Är de från förra året?
  • Helle
    Buttelina skrev 2008-11-03 13:34:41 följande:
    japp de med stjärnluvor är förra årats. då tar du 92 till lilleman och 110 till din stora. ABSOLUT!
    OK tack

Blev ännu mer förvirrad när någon skrev att hon sålt en äldre för att den var för stor.
  • Helle
    J esssica skrev 2008-11-03 13:38:45 följande:
    Helle: Funderar på om vi kanske kan skjuta upp vår shopping typ till bb eller nåt? känns som att det kommer bli lite fattigt på klädshoppingfronten efter salgen i helgen.
    Låter som en bra idé.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11