Inlägg från: melizza |Visa alla inlägg
  • melizza

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

ängeln83 skrev 2008-10-31 14:19:45 följande:
    Nu finns suit bilder i BT, den passade helt ok, lite stor på bredden men det får gå. Fast den var precis i grenen, nån cm tillgodo bara.
    superfin ju!!!!
  • melizza
    jompa skrev 2008-10-31 14:35:51 följande:
    Hallå tjejer.Hemma tidigt då vi hade halvdag, skönt eftersom jag var på Golden Hits igår och stuffade.Hur är det med alla er? Shoppas det nåt?Jag har shopping torka, hittar inget jag vill ha och ungarna behöver inte nåt heller.
    tur med shopping torka.....själv hittar jag massor men har varken behov till det eller pengar till det heller *asg*
  • melizza

loveliva: vilken söt bustjej i bildis

• melizza

är det nån som har den där prislistan på molo salgen?? skulle vilja kolla lite priser för att se hur mycket pengar man behöver ha med sig på ett ungerfär????

• melizza

081016 1 skrev 2008-11-01 22:16:16 följande:

Ja anledningen för att man ställer sina "dumma" frågor här på FL är ju just för att slippa ringa o ta upp en läkares tid för sånt som han säkert också tycker är "dumma" frågor plus att Maia har inte fått någon läkare här i K-na än.Hon sover nu iaf...jag ska lägga mig inne hos henne inatt för hon låter hemskt Hon ville inte sova i vagnen...det hade lugnat mig lite om hon somnat där i halvsittande läge. Men nu det där jag frågade om...är det konsistensen på mjölkprodukter eller själva "mjölken" som gör att det är slembildande? Vet du det? Annars kan hon ju fortsätta tofuline om det inte är konsistensen då...och mjölkfri yoghurt o så
    Stackars lilla Maia...krya på dig lilla vännen!!

Fyyy vad tråkigt det är när folk beter sig som idioter....man ställer ju dem fågorna för att få svar och för att man är orolig för sitt barn, precis som alla mammor är när ens barn är dåliga och sjuka.

Förresten vad fin Maia i BT...fyller på den långa önskelistan med mer Molo
  • melizza

081016 1 skrev 2008-11-01 22:25:01 följande:

Jo jag ringde o frågade om Singulair eller ventoline men fick bara till svar att jag skulle vänta tills en läkare här tittat på henne...de kunde inte skriva ut recept "bara så där"...detta var en månad sen o fortfarande har jag inte fått någon tid! Ringde så fort vi flyttade för över 2 månader sen o bad om en tid ju!Ja tycker hon blir mer slemmig av vällingen. Glassen verkar liksom "lugna" halsen lite, iaf hostan.
    jag skulle rekommendera isglass eställer för glassar som innehåller mjölkprodukter....nu vet jag inte vad det är i tofuline men just mjölkprodukter är ju slembildeande och om du ger kallt så ska det lugna halsen men det får då inte vara slembildande som mjölkprodukter kan vara
  • melizza

om hon har svårt att andas så säger läkarna att kyla vidgar luftrören....min mellandotter hade falsk krupp när hon var liten och då rekommenderade läkarn att hon skulle sova uppsittande och helst i ett lite kyligare rum...helst ute i vagnen eftersom kyla vidgar luftrören....nu är ju säkert inte falskt krupp samma som astma och jag är ju absolut ingen expert på dessa sjukdomar heller men det är det jag kan tala om min vetskap ang detta...kanske lite till hjälp

• melizza

081016 1 skrev 2008-11-01 22:44:32 följande:

Jo det är ju det jag gör. Men då när hon är dålig så hinner jag ju ge henne flera puffar Airomir under väntetiden och vips så får hon lite energi och börjar leka en stund! Hon låter hemsk nu...ska ta o gå o lägga mig inne hos henne o ser ni inte till mig på hela dagen imorgon så vet ni vart jag befinner mig...So long! och tack för stödet. Det behövdes
    Hoppas hon blir bättre imorgon.

Nu ska jag med gå och vara lite med min gubbe. Ses imorron!!

Gonatt!
  • melizza
    Smultronhjärta skrev 2008-11-02 21:47:00 följande:
    Godkväll i tråden Försöker hålla mig härifrån för att inte trigga mig köpbegär, måste ju hålla i slantarna några ynka dagar till Föll dock för Extrafilms braiga erbjudande och beställde fyra fina canvastavlor med foton av husets herre -det var för bra pris för att inte göra det 2för1
    vad var det för braigt erbjudande?? vill med ha canvastavlor på mina busar....jag får ju göra tre tavlor och då kostar det ju lite men med ett braigt erbjudande är det lättare att göra det

måste man ha nån kod eller nåt??
  • melizza

081016 1 skrev 2008-11-02 21:50:40 följande:

Så söta barn och fina kläder i BT som vanligt Men nu får ni sluta visa den där gula småfolkklänningen innan jag blir totalt tokig!!!!
    skulle vilja ha den i rosa som tröjan....ååååå vad fint det hade varit på min lilla princessa
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11