Inlägg från: Becka21 |Visa alla inlägg
  • Becka21

Nan eller Baby semp????????

NAN är såååå mycket bättre än babysemp..i alla fall till våran son..
    Han blev superhård i magen av babysemp,sen var det en kompis som tipsade om NAN o då testade vi det o det blev sååå mycket bättre..nu bajsar han varje dag o kräks ALDRIG!
    NAN är det absolut bästa för våran son,men det är inte alla det hjälper på.
    Men mitt tips är att testa i alla fall..måste testa ett par dagar(för oss tog det ca 1,5 -2 veckor innan vi märkte skillnad)innan du märker nån skillnad.

• Becka21

chrissy80:

Fast man ska väl inte blanda bifidus o vanliga ersättningen?
    Vi har använt bifidus med jämna mellan rum till våran son sen han var 4 veckor gammal(är nu 4 månader)o bvc har sagt att man INTE ska blanda det i den vanliga ersättningen..utan man ska göra en egen nappflaska med bara bifidus i..o det ska man ge mellan 1-3 ggr per dag.

• Becka21

chrissy80:

Ok..jag upphör aldrig att förvånas över vad olika alla bvc säger ibland
    Men vi ger ju våran son NAN så då kan vi ju absolut inte blanda i bifidus i det..så vi ger det vid sidan om ca 2 ggr per dag när Leo är hård i magen..fast nu när vi har NAN som behöver vi nästan aldrig använda bifidus för då bajsar han ändå.

• Becka21

helenw78:

Ja,jag har ju redan sagt till crissy80 att jag inte visste det!
    Jag kan väl inte rå för vad våran bvc sköterska säger eller inte säger!
    Vi har NAN o kan alltså inte blanda i det i ersättningen för då blir det hlet fel utan vi kör på sidan om..så gör vi o alla andra gör på sitt sätt!
    Regagerade bara lite på det eftersom bvc sagt att man inte ska det.

Svar på tråden Nan eller Baby semp????????