Nan eller Baby semp????????
Hjalmar får baby semp men har varit så hård i magen och haft ont och nu lästa jag i en tråd att ngn bytt till Nan och att det vart mycket bättre. Nån mer med erfarenhet. Isåfall ska jag rusa på Ica och bunkra Nan.
Hjalmar får baby semp men har varit så hård i magen och haft ont och nu lästa jag i en tråd att ngn bytt till Nan och att det vart mycket bättre. Nån mer med erfarenhet. Isåfall ska jag rusa på Ica och bunkra Nan.
Jag använder semp 1 till våran son, han har lite problem med magen och har därför gett honom minifom, men nu när han är 12 veckor så får man inte ge det längre.
Tycker ni att jag ska köpa NAN istället för semp om den nu är snällare mot magen?
Varje gång han ska bajsa så tar han i för kung och fosterland så att han även kräks men avföringen är ganska lös, är det sempen som gör att det blir trögare för honom att bajsa?
Tacksam för svar.
BABY SEMP!! Utan tvekan...
NAN orsakade förstoppning och magknip.
Vi använde babysemp i början till vår son för de rekomenderade de på BB, men han var stenhård i magen o skrek mycket. Bytte till Nan och sen var det inga problem längre.
Så testa och se om det inte blir bättre
puffar upp! är det några fler som har åsikter på hur jag ska göra? /soja
vi änvänder babysemp, funkar kanon. Du får noh prova dig fram. Lycka till!
Håller med jojo82, det är bäst att testa. Funkar absolut bäst med Baby Semp för oss i alla fall...
ehum, Soja: Vad betyder "pufffar upp"? Såg liknande i nån annan tråd men hajar nada...
(nybörjare)
Btw så använder vi Baby semp och det fungerar utmärkt. Inte alls hård i magen.
man kan annars prova att blanda i lite bifidus i den vanliga ersättningen, på så vis undviker man hård mage. Det finns att köpa på apoteket och kan ges från 4v.
Det har iallafall hjälpt min kille.
Han får babysemp eftersom han ej blev mätt på NAN, han spydde dessutom floder av den.
chrissy80:
Fast man ska väl inte blanda bifidus o vanliga ersättningen?
Vi har använt bifidus med jämna mellan rum till våran son sen han var 4 veckor gammal(är nu 4 månader)o bvc har sagt att man INTE ska blanda det i den vanliga ersättningen..utan man ska göra en egen nappflaska med bara bifidus i..o det ska man ge mellan 1-3 ggr per dag.
Vi började med Baby Semp men fick hastige byta till NAN för tösen blev såååå hård i magen. Mår mycket bättre av NAN. rekommenderar dig tt prova det...
Vi hade BabySemp i ungefär två månader och bytte sedan till NAN. Lillen har hela tiden fått messmör i ersättningen för att inte bli hård och det har funkat bra för oss. Kan inte säga om det ena är sämre än det andra.
Becka21:
På vårt bvc sa de att man även kunde tillsätta bifidus till den vanliga ersättningen. Bifidus är väl vanlig babysemp med tillsats av laktulos om jag minns rätt.
chrissy80:
Ok..jag upphör aldrig att förvånas över vad olika alla bvc säger ibland
Men vi ger ju våran son NAN så då kan vi ju absolut inte blanda i bifidus i det..så vi ger det vid sidan om ca 2 ggr per dag när Leo är hård i magen..fast nu när vi har NAN som behöver vi nästan aldrig använda bifidus för då bajsar han ändå.
Vi ger Leo babysemp.. men byter ut ett mål per dag med bifidus.
Becka 21: man kan blanda det med den vanliga ersättning. det står ju till och med på förpackningen!
helenw78:
Ja,jag har ju redan sagt till crissy80 att jag inte visste det!
Jag kan väl inte rå för vad våran bvc sköterska säger eller inte säger!
Vi har NAN o kan alltså inte blanda i det i ersättningen för då blir det hlet fel utan vi kör på sidan om..så gör vi o alla andra gör på sitt sätt!
Regagerade bara lite på det eftersom bvc sagt att man inte ska det.
Vi har kört babysemp 2 i ca 2 månader nu, men Tias har alltid varit hård i magen. Så vi testade NAN 2:an nu, o VILKEN SKILLNAD! Nu kan han bajsa utan "hjälp" (har tidigare varit tvungen att ha en blöt tops o "retat" vid analhålet" för att han överhuvudtaget skulle kunna bajsa - stackars liten), o det känns helt underbart. Så framåt för NAN!