• nirakkarlsson

Idag ska jag "anmäla" mig som äggdonator:-)

Nu om 30 min ska jag ringa till ivf i Falun och säga attjag vill bli äggdonator

Någon mer som är det? Vill veta lite fakta,har läst på hemsidan ivf har men vill gärna höra av er hur det gick till osv...

• Svar på tråden Idag ska jag "anmäla" mig som äggdonator:-)
  • Solkattan

Ingen erfarenhet .. MEN vill skicka ett till dig för din insats!
    Vi använder oss av donator (spermie) och är så glad att det finns människor som vill donera..

//Solkatta

• nirakkarlsson

Tack
    Jag tycker att kan man hjälpa andra så ska man det!

• nirakkarlsson

ringe nu till falun och där hade dom ingen sån klinik som utförde donation närmaste för mig blev uppsala och dit är det 20 mil för mig

nu blev jag lessen att jag inte kan bli donator....

• Solkattan

Va dumt!!
    Inte konstigt att det är såna köer för donation när inte alla sjukhus kan ta emot donatorer...
    Fast Falun inte är ett universitetssjukhus så borde de ju kunna söka nån slags dispens eller så för att kunna ta emot de som vill donera. För frysar för att frysa ner icke donerade spermier/ägg/embryon tycks de ju ha?
    Sen att de inte får använda sig att äggen/spermierna utan får skicka dem vidare med kyltransport till andra ställen må väl vara hänt...

Undrar lite hur det fungerar i Karlstad. På fertilitetsmottningen här i stan står det ett anslag om att de söker donatorer. Man undrar ju lite vart de får åka nånstans..?
    Karlstad har ju inget universitets sjukhus...

//Solkatta

• nirakkarlsson

ja det är ju konstigt tycker jag att inte fler tar emot donator,för 20 mil känns faktiskt lite väl långt att åka det blir ju 40 mil tur & retur
    Till falun blir det "bara" 12 mil t&r...

Ville verkligen göra det här,men just nu känns det hopplöst när det inte finns närmre

• sandyrosa

nirakkarlsson skrev 2008-10-29 10:14:42 följande:

Ville verkligen göra det här,men just nu känns det hopplöst när det inte finns närmre
    Det är bara själva äggplocket som enligt lag måste ske på ett universitetssjukhus. Ultraljud, blodprov och dylikt bör de kunna ordna på din hemort. Kontakta Uppsala istället och hör hur de brukar göra.
  • nirakkarlsson
    Svar på #6
    sandyrosa skrev 2008-10-29 12:23:05 följande:
    nirakkarlsson skrev 2008-10-29 10:14:42 följande:
    Det är bara själva äggplocket som enligt lag måste ske på ett universitetssjukhus. Ultraljud, blodprov och dylikt bör de kunna ordna på din hemort. Kontakta Uppsala istället och hör hur de brukar göra.
    ok,tack för info...ska ringa dit och höra!
  • nirakkarlsson

Nu är det fixat,nu blir det provtagningar

• Namaste72
    nirakkarlsson skrev 2008-10-29 13:11:20 följande:
    Nu är det fixat,nu blir det provtagningar
     Stor eloge till dig!
    {} Ventuuura! Yes Satan? Oh, I'm sorry, sir. You sounded like someone else.. {}
Svar på tråden Idag ska jag "anmäla" mig som äggdonator:-)