Inlägg från: Anonym (jag nr 6) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag nr 6)

Terapi i Lund

Hmm...
    jag har testat kbt i flera år och det hjälpte inte mig mot panikångest och undvikande beteende och ångest rent allmänt för mig. Jag tror att kbt inte alls fungerade för att jag har vart med om mycket jobbiga saker och har inte en bra relation till min familj. Jag har alltså ingen grundtrygghet eller någonsin levt under stabila förhållanden.

Men jag tror faktiskt ändå att kbt är bra och effektivt om man har problem som du. Men inte om de bottnar i djupare saker som kommer att pocka på uppmärksamhet i kroppen på olika sätt. Så har du inte haft problem i barndommen osv så är nog kbt bra, kanske kan jag sträcka mig så långt som till bäst...fast det beror nog ändå mycket på terapeuten och en själv.
    I dag skulle jag kanske ha valt symbolterapi, bildterapi eller nått.

I malmö känner jag inte till några privata mer än på lukas. Tror de är lika i lund. Man kan ju be att få välja där tex dess bakgrund allt från psykolog till sjuksköterska eller man el kvinna osv. presenterar du ditt problem kanske de vet vem som passar bra till dig med. Sen kan man alltid byta om det inte känns rätt.
    Hjärnhälsan i lund är ju annars väldigt kbt och så kostar de inte så mycket heller, högkonstandskort. Har inte gått i deras terapi men träffat en del där. Jag gillar det stället men vet som sagt inget själv om deras terapi, vet att andra blivit hjälpta där dock. www.hjarnhalsan.se/

anonym nöjd - "Man bör ha bestämt sig för att det är det man vill göra och inte hoppa av för det är synd att ta hans tid från andra om man inte är hängiven! Han har ju begränsat med tid som alla andra..."
    så tycke rjag ändå inte att man skall behöva tänka. Man kan ju inte veta innan man testar vad det är man behöver och framförallt måste ju personkemin stämma hyffsat i alla fall, vilket man heller inte vet innan. Tappar man sen tålamodet eller tar steg tillbaks undertiden så skall ju terapeuten finnas där för att stötta även sånt.

• Anonym (jag nr 6)

de har förresten självhjälp där på hjärnhälsan, se på det om du vill ha kbt eller ej.

Svar på tråden Terapi i Lund