konkelbär skrev 2008-11-01 23:38:15 följande:
Tvålar och hudkrämer förstör bara barnets hud och torkar ut. jisses, köper ni saker bara för att? Skicka pengarna till någon som behöver dem istället.
Jag har några få, viktiga produkter ifrån apoteket hemma. När dotter får 40 graders feber mitt i natten kan man knappast säga: "vänta lite, ska bara ut och handla..." Därför är typ alvedon, termometer och vätskeersättning jäklit bra att ha!
(jag antar att det var mitt inlägg du syftade på...)
Hudkräm fick jag på recept till dotter och självklart använder jag en MILD BABYTVÅL när jag badar henne. Skulle inte du vilja tvätta dig med tvål när du haft en bajsig blöja fast i arslet?
TS undrade vad som man behöver för att ta hand om ett litet spädbarn.
Jag skrev dom sakerna jag använde de första veckorna. Och jag lovar dig. När hon väl fanns i mitt liv hade jag inte en chans att "gå ut och köpa saker vid behov". Så jag var jäkligt glad att jag hade några basic saker hemma innan.
En annan sak som jag hade STOR nytta av var att jag förberedde ett 40-tal matportioner, till mig. Som jag förvarade i frysen. Det tipset fick jag ur en tidning innan. Jag vill tacka den som skrev det i den tidningen. Utan de portionerna mat hade jag nog svultit ihjäl...