Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Navelsträngen runt halsen

Hmmm ja.

Moderator-Listo gav mig klamydia!
  • AnneSophie
    salamanca skrev 2008-10-29 16:07:57 följande:
    Nej, barnet är säkert i magen.Min kan ha navelsträngen runt halsen & det finns ingen risk innan själva förlossningen.Navelsträngen sträcks aldrig ut på det sättet i magen & blodflödet gör att den aldrig blir slapp på ett sådant sätt att den kan på något sätt strypa blodflödet på barnet.
    Du har tyvärr fel.
  • AnneSophie
    Mini08 skrev 2008-10-29 16:09:03 följande:
    tack för det lugande svaret! Man blir så orolig för minsta lilla nu när BF börjar närma sig.
    Jag förstår att du är orolig, det är helt normalt. I slutet på graviditeten är det vanligt att man börjat nojja sig och tänka på olika scenarion som kan inträffa.

Dock så är svaret på din fråga ett ja och inget annat. Tyvärr, får man ju tillägga.
    Men bara för att svaret är ett ja på en hypotetisk fråga så innebär det ju inte att något sådant ska hända din bebis.
  • AnneSophie
    salamanca skrev 2008-10-29 16:18:46 följande:
    Enligt min läkare finns inte risken där.En knut på strängen är ju dock annorlunda. Då styps ju syre flödet från moderkaka till barn.Om moderkakans blodflöde till barnet fungerar är strängen sträckt. Den åldras ju mot slutet så kanske den kan bli slappare för vissa då?
    Klart att risken finns! Det dör bebisar varje år pga syrebrist orsakade av navelsträng runt halsen. Det är ovanligt, men därifrån är det långt till att säga att risken inte finns överhuvudtaget.
  • AnneSophie
    salamanca skrev 2008-10-29 16:41:47 följande:
    Ja, jag litar på att det mäts upp ett normalt syre tillflöde i navelsträng, hjärna & hjärta att detta INTE är ett tecken på syrebrist.Jag är ledsen för allt hemskt som hänt alla. Jag försöker bara säga att med rätt övervakning kan man ju ha en kontroll.Enligt min läkare så är det en fungerande sträng med rätt blodflöde så håller den sig för sträckt.Det är just därför han gör dessa mätningar.
    Ok, jag vill ju inte oroa TS mer än vad hon nu antagligen är men vill ändå påpeka att det finns avsevärt mer att skriva om det du nu skriver i ovan citat.
    Men detta är nog varken tråden, eller forumet, för det.
Svar på tråden Navelsträngen runt halsen