• Anonym (mögelhund)

Mögel...säga ngt eller ej?

Har en kompis, vi är inte jättenära, ses rätt sällan. Varje gång jag kommer hem till henne möts jag av en...tja...inte doft...utan STANK av mögel. Dvs det luktar mögel som bara den. Jag har världens luktsinne

Till saken: ska jag säga detta eller inte?? Lite känsligt då hon är världens mest lättkränkta person! Hon har typ inga vänner för hon är så lättkränkt att hon blir ovän med alla. Min o hennes barn leker rätt bra ihop, därför ses vi ibland.

På ett sätt behöver jag ju inte bry mig, men å andra sidan är det ju trist om hennes barn ska utveckla någon form av allergi.

Att säga något är i princip lika med att hon blir jättesur/arg och aldrig mer vill träffas....

• Svar på tråden Mögel...säga ngt eller ej?
  • Höströd

Bor hon i hus eller lägenhet?

• Anonym

Berätta, mögel är inte hälsonyttigt direkt.

• UnderYtan

Om du vill ha kvar henne som vän och tror att vänskapen riskerar att brytas om du säger något så är väl det självklara valet att inte säga något. Men ofta beror det även på hur man säger saker.

• La Lola

Finns det något att tveka på?

Vem vill leva med mögel i sin bostad?

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Anonym (mögelhund)

Hus! Man tycker ju att någon mer än jag borde känna den lu...stanken! Men eftersom de knappt träffar folk så är det kanske aldrig någon där. Och snart lär ju inte vi ses heller om jag berättar....

• UnderYtan

Vi vet ju inte om det faktiskt är mögel som luktar och varför det luktar. Har hon det stökigt hos sig? Bor hon i hus? Atriumhus t.ex. byggdes på 70-talet och har träbjälkar i sin grund vilket ger upphov till mögeldoft. Det finns säkert flera möjliga orsaker.

• Linda1976

Klart du ska berätta! Men lägg fram det som att du är bekymrad över hennes hälsa, inte att "det stinker". Hon märker det nog inte själv nämligen, man gör inte det om man går i det.

Hua! Jag vet precis vilken sits du befinner dig i!

• Anonym (mögelhund)

La Lola: ja, det finns något att tveka på. Jag tycker det är minst lika viktigt för hennes unge att åtminstone ha EN annan unge att leka med...

• sedan

Hon är säkert omedveten om lukten. Man känner ju sällan hur det luktar hemma hos sig själv eftersom man vänjer sig.
    Hon borde vara tacksam om du upplyser henne. Du får väl ta risken...

• La Lola
    Anonym (mögelhund) skrev 2008-10-29 23:38:47 följande:
    La Lola: ja, det finns något att tveka på. Jag tycker det är minst lika viktigt för hennes unge att åtminstone ha EN annan unge att leka med...
    Jamen? Mögel är ju ohälsosamt!
    Det är väl bara att säga lite fint när du kommer dit "men du, håller du på att få mögelproblem, det luktar lite annorlunda idag tycker jag".
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
Svar på tråden Mögel...säga ngt eller ej?