upprepade/kronisk svampinfektion
Hej!
Jag lider verkligen med dig. Har det nog inte riktigt lika jobbigt som du men jag besväras också av upprepade svaminfektioner. De kommmer itne riktigt varje månad men kanske varannan. Vissa gånger kliar det andra gånger upptäcker jag det när jag har sex med min man och vi måste sluta för att det bränner som eld.
Har egentligen inga tips till dig. Jag har också varvat pevarylbehandlingar med fluconazol. Andra tips (som du säkert redan vet) är att inte raka dig nertill. Jag rakar bara bikinlinjen, annars får jag svamp direkt och det var föresten så det bröt ut första gången. Håret gör att det blir luftigt. Jag har även börjat med att ta av mig jeans och trosor så fort jag kommer hem och har endast på mig luftiga mysbyxor. Har bytt ut alla trosor till bomullstrosor. Tvättar alltid trosor i 60 grader. Använder alltid Ellen tampong när jag har mens. Använder aldrig tvål i underlivet.
Har gjort vissa av dessa förändringarna senaste månaden och än så länge har den hållt sig borta.... Lycka till!