Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Sticka?

Hej!  Sticktokig ansluter sig. Jag stickar, virkar och syr men stickar mest. En del av det jag gör/gjort visar jag upp i  min blogg http://stickig.blogspot.com/.

Jag har stickat sedan jag var i yngre tonåren och det är min meditation om man säger så. Jag är också totalt kopiöst galen i garn och då speciellt naturmaterial.

Just nu är det mest julklappar som det pysslas med men jag har ganska nyligen upptäckt hur kul det är att sticka/virka och sen tova så sånt blir det mer av framöver. Jag hr hittills gjort ett par väskor och en hatt. Hatten ska bli en jullapp men först ska den dekoreras. Väntar på material bara.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht

Oj, nja...jag gillar att sticka men är ingen expert. Huvudsaken man tycker att det är kul.

• Asereht
    qti88 skrev 2008-11-18 14:37:55 följande:
    ah okok :) ja det är kul, riktigt kul!!!!!!
    och man hittar bara mer och mer kul saker man vill göra. Jag stickar i princip jämt. Har alltid min lilla väska med garn och stickor med mig vart jag än åker. Ska vi åka långt med bil tex så fram med pysselprojektet. Det har gått så långt att jag blir rastlös av att se på tv utan stickning.
  • Asereht
    Trogga skrev 2008-11-18 21:53:23 följande:
    Har som jag brukar 4 stickningar på G och en hög med tyg som ska bli gardiner
    Typ samma här, har allt som oftast flera projekt på gång som jag skiftar mellan. Tycker det blir så tråkigt annars.
  • Asereht

Nu har jag äntligen färdigställt två halsdukar och två mössor. *puh* Det började bli ganska tråkigt (enformigt). Men nu är de klara. Dessvärre är det julklappar och eftersom mottagarna kan vara inne och snoka på bloggen så kan jag inte leverera några bilder förren efter jul.

Nu ska jag ta tag i ett par torgvantar och sen blir det tovning för hela slanten ett tag.

• Asereht
    grabbarna skrev 2008-12-02 14:16:55 följande:
    är det nån som har mönster på söta handelsvärmare som man inte behöver göra påstrumpsticka för jag har fortfarande inte lärt mig att få de första varven snygga med strumpstickor och dagarna tickar snabbt...det måste väl finans nåt mönster där man akn sy ihop dom fint eller virka ihop dom eller nåt eller?
    Har inget mönster tyvärr men det är väl bara att improvisera och göra dem på längden sas och sy ihop. Jag tycker det är lite snyggt att byta färg ofta och få dem långrandiga istället för på tvären om du förstår vad jag menar.
  • Asereht

Jag vill färga garn, jag har snöat in på det nu. Har massor med naturfärgat och grått yllegarn som jag inte bestämt vad jag ska göra med och så har jag sett hur fint man kan göra med safpulver och garn. *sugen*

• Asereht

Nu har jag äntligen stickat klart sittunderlaget och slängt det i maskinen för tovning. Skittråkig att sticka men färdiga resultat brukar vara roligare. Hoppas det blir bra med tovningen nu bara för jag har inte lust att göra en till. *s*

• Asereht
    Sagofe skrev 2008-12-07 12:51:54 följande:
    Asereht skrev 2008-12-04 16:01:46 följande: Sittunderlag? Har du någon bild? Själv är jag klar med min kanin nu: sagofe.blogspot.com/2008/12/kanin.htmlSka försöka mig på att sticka en mössa till sonen nu har jag tänkt. Känns lite smånervöst, jag är ju som sagt var nybörjare när det gäller stickning. Den ska sticka på rundstickor och såna har jag aldrig använt förut.
    Det är en sån här jag gjort:

http://www.garnlandet.se/item_show.php?code_no=501

Ska ta bild på den senare och lägga upp i bloggen tänkte jag.
  • Asereht
    qti88 skrev 2008-12-28 13:03:22 följande:
    God fortsättning!har alla haft en fin jul?
    God fortsättning själv.

Jag är trött efter långt resande och julfirandet i Norge. Återhämtar mig och stickar vidare.
Svar på tråden Sticka?