Inlägg från: grabbarna |Visa alla inlägg
  • grabbarna

Sticka?

jag slänger in mig här men ni är så otroligt mkt duktigare än mig allihopa..jag lärde mig för 3 veckor sedan och är liksom på halsduksstadiet ännu men jag använder sånt där fluffigt garn så jag tycker det är fasligt avancerat ..nu skulle jag vilja göra benvärmare till dottern också och sticka in ngr ränder med det fluffiga garnet så att dom matchar halsduken men jag hittar inget mönster.

gjorde en fuskpolo av biten jag övade på i ullgarn och håller nu på med min andra barnhalsduk, der är ju skitkul det här än så länge i alla fall helst av allt vill jag lära mig sticka vantar och sockar

• grabbarna

aha var det så enkelt men då måste jag ändå gör amig dom och fråga en grej till ÖVER 42-44m vadå över?

• grabbarna

jag rekomenderar inte att man tappar en maska när man håller på med glansigt långhårigt garn..shit vilket jobb att fiska upp den igen och tappade på en gång en ny så jag fick tillslut riva upp flera varv innan jag fått ordning på alla maskor igen...tror jag i alla fall ser än så länge inte konstigt ut

• grabbarna

jo jag använde det men garnet är så förbaskat glatt att det glider ur skitlätt och det är svårt att se när det är fluffigt också

• grabbarna

första försöken..blev hyfsade.stickade lite för löst på slutet på den rosa så den blev lite bredare på ena sidan men,men dotter ääääälskar den

www.familjeliv.se/hem/mariemarran/gallery/phpxt5c2u.jpg

nu har mamma lovat visa mig hur man på ett tydligen väldigt enkelt sätt stickar hälen när man gör sockar.Så nu ska det inhandlas stumpstickor för sockar och vantar är det jag helst vill lära mig göra

• grabbarna

är det svårt sticka tumvantar? stickar på en halsduk som jag tänkte ge bort och kom på att det vore lite kul med matchande vantar kan då tillägga att halsdukar är det enda jag stickat och att jag bara hållit på ngr veckor så jag är verkligen en nybörjare..mitt stora problem är att jag tycker det är så svårt att läsa mönstren jag fattar oftast ingenting

• grabbarna

är det nån som har mönster på söta handelsvärmare som man inte behöver göra påstrumpsticka för jag har fortfarande inte lärt mig att få de första varven snygga med strumpstickor och dagarna tickar snabbt...det måste väl finans nåt mönster där man akn sy ihop dom fint eller virka ihop dom eller nåt eller?

• grabbarna

tack för svaren om handledsvärmarna nu ska jag nog försöka mig på ett par..har gjort en halsduk i sånt här långhårigt garn..tror ni det blir fult att lägga in en sån rand i handledsvärmarna?funderade på att brodera ngr sådana små ytte pytte pärlor också

• grabbarna

nu är dumskallen i farten igen .Nu har jag bläddrat i prismas bok och bestämt att jag ska göra enkelt strukturmönster verkar enkelt men ser lite mer roligt ut än bara slätstickning...tror ni det blir bra? tänkte att jag kunde ta stl från detta möster för garnet vill ha 3,5 el 4 i stickor www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=27&lang=se

och sedan sy ihop..i prismas bok fanns det en massa olika sätt att sy ihop osynligt vad tror ni om det, är jag ute på hal is nu eller kan det bli bra..funderar på lite långhårigt garn i kanske två rader på slutet eller nåt så att dom matchar halsduken

• grabbarna

Att jag aldrig lär mig!!!har stickat som en galning för att hinna klart halsduken en kompis ska få i julklapp..tio över tolv inatt vard en äntligen klar..varför, varför är jaga lltid ute i sist minuten *suck*

nåja GOD JUL på er

• grabbarna

tack detsamma, själv satt jag som bekant uppe till sent dagen före och stickade klart en halsduk så nu har jag inte stickat sedan dess men jag fick en bok om stickning i julklapp så jag ska snart köra igång igen om inte annat så lyckas jag hålla mig vaken om kvällarna när jag stickar *s*

• grabbarna

nu ger jag upp! jag har försökt sticka i flera dagar nu och det blir inget allt bara skiter sig och det är omöjligt helt omöjligt att förstå en stickbeskrivning...jag blir knäpp

Svar på tråden Sticka?