• qti88

Sticka?

Sagofe: Nu har jag lyckats få ihop det, känns dom det är lite kort nu.. men kom ju på sen att det ska på en resårkrage på det också :) så det blir nog bra till slut :)

okej, hur långt har du kommit nu då?

• qti88

Det är superenkelt att avmaska :)

Man stickar över 2 maskor på den tomma stickan.. Sen lyfter man den bakre över den främre och av stickan :) så gör man så tills det bara är en maska kvar :) då klipper man av garnet och klipper av :)

hoppas du blev lite klokare :)

• qti88

Jag har lagt tröjan på hyllan ett tag.. gör en halsduk till mig själv.. provar med lite slätstickning och byter håll i bland så den ser lite randig ut, blir skit snyggt :)

• qti88

Sagofe: RIKTIGT snygga blev dom!! Är sugen p att göra något liknande.. Men kan inte virka för 5 öre...

Jag ska börja sticka på en sjal nu, somjag ska ha till klänningen på mammas bröllop.. klänningen är svart med silverdetaljer... Och skorna är svarta i silverdetaljer.. Något tips på vilken färg eller så som blir snyggt till?

Hade tänkt att sticka i mohair och kanske någn silvertråd i...

• qti88

aldrig hört talas om fast- och luftmaskor innan... har som sagt aldrig virkat i mitt liv..

man måste logga in för att kunna se länken du skickade...

Jo, men kanske är lite väl mörklagd för ett bröllop då.. Fast iofs så giter hon sig med en 5 minutersgrej på Rådhuset liksom.. och själv har hon en röd klänning och sa att det var helt ok att jag kommer i en svart..

Måste ju antagligen sticka med ett väldigt tunt mohairgarn eller riktigt tjocksilvertråd för att det funka då väl?

Hade tänkt att köra samma outfit på nyår, så det får inte bli alldeles för mycket heller..

• qti88

Morsan har sagt att jag fick ha svart på mig.. Så det ska nog inte vara några problem heller.. Syrran ska också ha en svart klänning..

Men man kanske kan ha sjalen i svart då med oc så silvertråd i...

• qti88

ah okok :) ja det är kul, riktigt kul!!!!!!

Svar på tråden Sticka?