• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • Alvi
    frontier skrev 2008-10-30 15:06:26 följande:
    Lite konstiga alternativ. Vi har vin hemma, ibland öl och i ett skåp står massa olika spritsorter som åker fram när vi får gäster. Groggvirke har vi dock nästan aldrig hemma.
    Varför var det konstiga alternativ?
    För dig skulle alternativ två vara närmast.
  • Alvi
    Tecken skrev 2008-10-30 15:09:07 följande:
    Japp. Vi har whisk(e)y (blandad kompott, både gammalt och sånt som kan användas i drinkar), gin, vodka, likör (Baileys, nötlikör), cognac, 4 flaskor vitt vin (2 billiga och 2 fiiina), 11 flaskor rötjut (några lite finare, några mer vardagsbetonade), 2 burkar Norrlands guld 3,5% etc... Fest, någon?
    Haha, gick du och räknade nu eller VET du antal på allt?!
  • Alvi
    rosyposy skrev 2008-10-30 15:11:08 följande:
    Annat: tycker inte heller alternativen stämmer särskilt bra på mig. Vi har vin, whiskey, gin, rom, martini och lite olika likörer hemma.Groggvirke är ju inte spriten utan det man blandar ut spriten med för att göra drinkar...
    Ja, herregud, det stämmer ju! Vilken miss! Måste skriva om detta i TS...!
Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?