• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • röda naglar

nej, bara om det är fest eller så. fast någon gång händer det väl att det står en flaska vin i skafferiet, men då är det sambon som varit och handlat. själv brukar jag dricka det jag köper inom ett dygn ungefär.

• Fia Lundbom

Vi brukar ha vin och öl hemma.

Sen har vi ett barskåp med sprit, likörer och annat, men det används mest när vi har gäster hemma.
    Gubben tar dock nån whiskey ibland...

• idiblon yes

Nej fan, det skulle inte gå. Jag skulle bara dricka upp det. Har provat...

Jag är medveten om att jag använder engelska fraser för ofta.
  • SIN74

Vi har ett whiskeylager och oftast finns det ett antal flaskor vin och något flak öl hemma.
    Går inte åt några mängder men skönt att ha när man blir sugen eller kommer på att det vore gott med ett glas vin till maten.

• frontier

Lite konstiga alternativ. Vi har vin hemma, ibland öl och i ett skåp står massa olika spritsorter som åker fram när vi får gäster. Groggvirke har vi dock nästan aldrig hemma.

• Emerun

Har några vinflaskor i ett vinställ på väggen och några whiskey och likör flaskor i barskåpet som tas fram när vi har gäster på middag till kaffet.

• annca

ell välfyllt vinställ och  ett antal öl finns alltid, liksom whisky och gin. Och oftast vodka, cognac och någon likör.
    Vin och öl är ju måltidsdrycker, och whiskyn kommer fram på kvällar och helger. Resten är mer "bra att ha".

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Alvi
    frontier skrev 2008-10-30 15:06:26 följande:
    Lite konstiga alternativ. Vi har vin hemma, ibland öl och i ett skåp står massa olika spritsorter som åker fram när vi får gäster. Groggvirke har vi dock nästan aldrig hemma.
    Varför var det konstiga alternativ?
    För dig skulle alternativ två vara närmast.
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Motljus

Vi har hemma men dricker nästan aldrig.

• Tecken

Japp. Vi har whisk(e)y (blandad kompott, både gammalt och sånt som kan användas i drinkar), gin, vodka, likör (Baileys, nötlikör), cognac, 4 flaskor vitt vin (2 billiga och 2 fiiina), 11 flaskor rötjut (några lite finare, några mer vardagsbetonade), 2 burkar Norrlands guld 3,5% etc... Fest, någon?

Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?