• Sofiee84

Dockvagn till en liten kille.

Blir så trött på dagens samhälle, har suttit nu i snart 2 timmar och letat trädockvagn som vi vill ge våran son i julklapp. Har sätt att Micki har en jätte fint trädockvagn precis en sådan vi tänk oss, men då är den rosa med en guld/gul krona på. Varför inte göra en likadan vagn i blå. Eller varför inte göra den i en lite mer neutral färg. Tycker överlag nu när man tittar runt på en del sidor att när det handlar dockor och dockmöbler ska det bara vara rosa och gulligull. Vad är det som säger att en kille inte vill ha en dockvagn och en docksäng i blått. fast det kanske bara är meningen att små killar ska leka med bilar. Tycker själv att det faller naturligt att min son ska ha en dockvagn som han kan köra runt sina nallar eller dockor i. Menar en liten flicka är söt för att hon går runt med en dockvagn och ser ut som en liten "mini mamma". Men kan inte en liten pojke få vara lika söt och gå runt och vara en liten "mini pappa".

Ni får gärna kommer med tips och idèr om ni sätt något fin trädockvagn som kostar mellan 200-400 kr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-31 08:30
    Självklart kan min son leka med en rosa dockvagn. Men det är hela grejen att det bara görs i rosa som stör mig. Varför inte göra en grön,gul eller annan färg.

• Svar på tråden Dockvagn till en liten kille.
  • snapdragon

varför skulle han inte kunna göra det med en rosa vagn?

Sofiee84 skrev 2008-10-30 23:01:47 följande:
    Menar en liten flicka är söt för att hon går runt med en dockvagn och ser ut som en liten "mini mamma". Men kan inte en liten pojke få vara lika söt och gå runt och vara en liten "mini pappa".
  • sakoline

Typiskt kvinnliga saker har ju oftast rosa färger. Det är ju inte färgen som är fel, det är ju att du som tycker att din son ska ha en dockvagn men att den inte får ha en "tjejfärg" som är problemet. Om du tycker att en dockvagn är en bra leksak för en liten kille, varför kan du inte tycka att rosa är bra för en liten kille?

• lurv

Inte för att låta elak men måste han ha en blå dockvagn? Är inte det lika fel i tänket som att en kille inte kan ha en dockvagn?

Måste det vara en ny vagn? Jag har 2 st blå trädockvagnar (som INTE är till salu tyvärr) De har jag hitta på loppisar och dom är från 60-talet men då fanns det blå trädockisar. Själv så letar jag efter en äldre rosa dockvagn för det är vad min lillkille vill ha av tomten Min yngsta kille har en rosa och lila paraplyvagn med hjärtan på hjulen som han älskar över allt annat så din lillkille kanske kan tänka sej en röd trädockvagn?

• Leefen

Jag håller med dig varför inte göra en vagn som kan vara blå, det finns ju rosa bilar.. Hmm.. Dagens samhälle...

Alfred MELWIN Andreas Bf 30/1 2009
  • snapdragon

för det känns ju lite dumt att klaga på samhället och dess känsroller samtidigt som man själv följer dem.

• Jesslan

min minsta dotter älskar mototcyklar men det finns inte tjejkläder med sånt så jag köpte en killpyjamas till henne och hon älskar den hon har även leksaksmotorcyklar. mina barns kusin (kille) vill ha långt hår köpte en peruk till honom och han blev själaglad. Könsproblem finns inte om man inte ser dom. grann pojken vill ha en parapölyvagn med hello kitty och har rosa foppatofflor. spelar väl ingen roll? köp grabben en rosa vagn med kronor på han blir säkert jätteglad

detärsålöjligtattmankanvarasåpinsam
  • linus mam

Köp en rosa vagn. Jag tycker nämligen att dina argument säger emot sig själva. Förövrigt har min son en rosa/lila vagn. Ibland är han pappa ibland mamma o ibland bebis när de leker. Bästa kompisen Alice är förövrigt också olika familjemedlemmar i leken.

Svar på tråden Dockvagn till en liten kille.