Dockvagn till en liten kille.
Blir så trött på dagens samhälle, har suttit nu i snart 2 timmar och letat trädockvagn som vi vill ge våran son i julklapp. Har sätt att Micki har en jätte fint trädockvagn precis en sådan vi tänk oss, men då är den rosa med en guld/gul krona på. Varför inte göra en likadan vagn i blå. Eller varför inte göra den i en lite mer neutral färg. Tycker överlag nu när man tittar runt på en del sidor att när det handlar dockor och dockmöbler ska det bara vara rosa och gulligull. Vad är det som säger att en kille inte vill ha en dockvagn och en docksäng i blått. fast det kanske bara är meningen att små killar ska leka med bilar. Tycker själv att det faller naturligt att min son ska ha en dockvagn som han kan köra runt sina nallar eller dockor i. Menar en liten flicka är söt för att hon går runt med en dockvagn och ser ut som en liten "mini mamma". Men kan inte en liten pojke få vara lika söt och gå runt och vara en liten "mini pappa".
Ni får gärna kommer med tips och idèr om ni sätt något fin trädockvagn som kostar mellan 200-400 kr.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-31 08:30
Självklart kan min son leka med en rosa dockvagn. Men det är hela grejen att det bara görs i rosa som stör mig. Varför inte göra en grön,gul eller annan färg.