Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

Motivation??

Hur sjutton ska man få sin tonårsdotter till motivation till att plugga?

Har hade IG i 2 ämnen förre terminen å nu går hon i 9:an å kommer få åtminstone ett IG om hon inte skärper sig.

Hon säger att hon inte har någon framtid, vet inte vad hon vill bli osv osv.

Jag kräver inget av henne utan bara att hon ska få G i alla ämnen, det tycker jag är huvudsaken.

Har sagt att hon ska få en een tv om hon klarar 9:an men det verkar inte hjälpa....

Vill bara att hon ska få G men just nu känns det rätt hopplöst.

• Svar på tråden Motivation??
  • delifi2

det är matte hon nog kommer få IG i, dessvärre kna jag inte hjälpa henne eftersom jag själv inte gick ut 9:an utan jobbade ist.

Hon tycker skolan är tråkig å trist överhuvudtaget, jag är bara glad att hon inte skolkar

• delifi2
    ingrid79 skrev 2008-11-01 13:40:49 följande:
    Om ni bor i närheten av en högskola med lärarutbildning så sätt upp en lapp där. Det finns många studenter som gärna jobbar lite extra. Försök hitta någon som passar din dotter och som på ett motiverande och kanske lite annorlunda sätt kan få din dotter att se på matten med nya ögon.
    Bra idé tack så mycket.

Hon går inte i en vanlig skola utan i kunskapsskolan där hla principen bygger på att de ska finna lösningar själva å att de gör allt i skolan, de har tex inga läxor
Svar på tråden Motivation??