• Mi Pi

    Singel och börjar längta efter barn

    hejsan

    Som rubriker säger....är singel o ser kompisarna runt omkring börja få barn och stadga sig. Har själv inte haft några längre förhållanden och känner den där "klockan". Någon annan i samma sitts?

  • Svar på tråden Singel och börjar längta efter barn
  • JaMA08

    Hej..

    Vet inte din ålder men jag var 29år när jag träffade min fästman, jag fyllde 30år i September. Jag hade samma tankar som du, men mitt tips är att ge det lite tid. Han den där kommer till dig och då är det eran tid att skaffa bebis..

    Min fästman och jag har varit ihop sedan i Mars, vi är förlovade, ska gfta oss 14/2-2009, är sambo och försöker skaffa barn.

    Ha det gott och lycka till.. Kram

  • Mi Pi
    Svar på #2
    känns lite betryggande. Jag e 26. har verkligen gått snabbt för er. alltihop på ett år. Lycka till med allt!
  • malingotene

    Ensam singel bland mina kompisar. Dom flesta har barn eller försöker bli gravida.. Har kommit en bomb av bebisar o gravida det sista året.. o detta är en väldigt liten ort. Man ser magar o barnvagnar överallt.

    Är 23 men velat haft barn i flera år men ingen karl i sikte alls.. Hade ett långt förhållande för flera år sedan(tog slut 2004) men singel sedan dess...

  • Heavenlie

    Jag är i samma situation som JaMA08, jag var himla sugen på barn och började fundera på hur/om man skulle våga bli ensamstående förälder men vips så stod min nuvarande sambo där. Detta var i våras.. Hade varit singel i två år efter två längre förhållanden och eftersom jag varit singel "så länge" och längtade så efter barn var det inte lätt..

    Tror att man kan bli en utmärkt förälder om man skaffar barn som singel, men det är nog tusan så mycket svårare. Jag är i alla fall glad att min underbara man dök upp när han gjorde och att det var så rätt, för vi är båda familjepersoner och längtar efter att få skapa vår egen lilla familj

  • Sesha Neheru

    Jag är också i samma sitts... Jag är också himla sugen på barn men har inte hittat någon speciell. Har snart varit singel i 2 år och visst saknar man allt de mysiga som ett förhållande ger och gemenskapen. Jag ska nog vänta med barnplanerna tills jag får en pojkvän men klockan tickar otroligt högt ibland... Är 22 "bara" (visst blir man trött på den kommentaren!!!)

  • Polargirl

    Är 30+ och singel och inte en karl i sikte... och den där biologiska klockan bara tickar värre och värre... kan man inte ta ur batterierna på den på något vis?!


    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • gliring

    under Insemination är det jättemånga ensamstående som tagit saken i egna händer och åkt till exempel till Danmark. Där kan ni npg få lite tips eller kolla www.femmis.se

  • Polargirl
    gliring skrev 2008-11-08 08:14:02 följande:
    under Insemination är det jättemånga ensamstående som tagit saken i egna händer och åkt till exempel till Danmark. Där kan ni npg få lite tips eller kolla www.femmis.se
    Det är ju så dyrt bara! Att åka ner en sväng kan ju gå på en 7.000-8.000, om man ska räkna med resa och hotell också...
    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
Svar på tråden Singel och börjar längta efter barn