• DearKarma

Hög temp när man är gravid?

Jag har bim 3/11, och har kännt mig "konstig" i kroppen i ca en vecka nu. Men mest de senaste dagarna, då jag har mått väldigt illa, hård i tjejmagen, vaknat på natten, värk ljumskarna, och varit såå himla känslig. Jag har gråtit för allt inprincip, även kännt mig arg, deppig, trött - allt på samma gång, om vartannat..

Jag har haft lite koll på min kroppstemp också, som sedan förra helgen varit högre än vanligt. Mellan 37,2-37,4
    Imorse när jag vaknade 37,5! Och jag är inte sjuk, eller förkyld.. så tycker det är märkligt.
    Kan man ha så om man är gravid?
    När jag ska ha mens brukar den inte stegra så mycket vad jag vet.

Ps. testade cb igår men fick neg.

• Svar på tråden Hög temp när man är gravid?
  • Annaloo

Tempen går upp vid ägglossningen och så går den ner igen precis före mensen. Om du är gravid går den inte ner igen och jag tror att den kan gå upp lite till oxo.

♥ Världens sötaste Kasper föddes 080718 ♥
  • DearKarma

Jag har lagt märke till det att den inte har gått ner någonting sedan min äl, kanske en dag, men sedan har den varit lika, och till o med gått upp aningen...
    Hoppas innerligt iallafall!!!!!

• dunderhanna

ja känner som du..
    fast tors fick ja ett stick på vänster sida (samma sida som äl)
    de gjorde skit ont en liten stund sen försvann de, är nästan säker de var ägget som borrade sig fast! (kommer ihåg känslan från förra gången de tog sig) efter de ha ja mått väldigt illa på natten och kan inte sova, konstig i magen, väldigt yr, mitt humör kan ändras väldigt fort, igår fick ja ett utbrott på min mamma för ingenting sen vart ja ledsen utan anledning!
    ja kollar oxå tempen och den ha varit stabil efter äl på 36.7 sen högdes den till 37 och de ha ja även idag så ja börja verkligen tro att de tagit sig..
    hoppas verkligen!!

• DearKarma

Jag hoppas verkligen oxå superhanna! Att vi båda plussar!
    Jag har också mått illa på natten, vaknat vid 3-4 de senaste 2 nätterna, och har haft svårt att somna om. I förrgår för att det drog i ljumskarna så och illamående. Inatt vaknade jag av att sambon snarkade (vilket han alltid gör) men inatt vaknade jag av det, som jag aldrig gör annars, blev arg och gick och la mig på soffan. Kände att jag ville vara ifred. Så det där med att humöret ändras snabbt känner jag igen! hehe.
    Har du med bim 3/11?
    Ha en fin Alla helgona afton! =)

• olandstoken

har ingen vetenskaplig kunskap, men jag fick högre temp när vag blev gravid, ligger fortfarnade över min normala temp, 0,5-1 grad varmare. lycka till

• DearKarma

Ok,tack, det ger ju hopp=)
    Fast jag har sådan hög temp just nu, så är det inget jag lägger märke till, blir så förvånad varje gång jag tar temp, för jag känner mig ju liksom inte "febrig".
    Hoppas på en liten juli bebis då!!

• Barnen i Bullerbyn

DearKarma:

När jag blev gravid med sonen gick tempen upp och stannade på 37,5 hela graviditeten så visst låter det som om du är gravid

• frukarlssonn

Man blir varmare än normalt när man är gravid. Sömnrubbningar är oxå nåt som är vanligt när man e gravid. Har sovit urkasst sen jag testade plus utan nån större anledning.

Har oxå haft humörsvängningar. var även väldigt arg i två dar

Håller tummarna för er

VUL 13/11, hoppas så att få se ett tickande hjärta!!
  • dunderhanna

jag har väldiga problem att sova vilket ja aldrig annars har, bruka lätt sova 12h varje natt men nu ligger ja vaken och kan max sova 6-7h..
    tempar och idag steg tempen ännu mer så hoppas hoppas..
    bim på tis ska testa imorgon..

Marinero skrev 2008-11-01 14:10:42 följande:
    Man blir varmare än normalt när man är gravid. Sömnrubbningar är oxå nåt som är vanligt när man e gravid. Har sovit urkasst sen jag testade plus utan nån större anledning.Har oxå haft humörsvängningar. var även väldigt arg i två dar Håller tummarna för er
  • Solstrålen nr 1

Hoppar in med en liten fråga......stiger tempen på alla som är gravida??

Svar på tråden Hög temp när man är gravid?