• DearKarma

Hög temp när man är gravid?

Jag har bim 3/11, och har kännt mig "konstig" i kroppen i ca en vecka nu. Men mest de senaste dagarna, då jag har mått väldigt illa, hård i tjejmagen, vaknat på natten, värk ljumskarna, och varit såå himla känslig. Jag har gråtit för allt inprincip, även kännt mig arg, deppig, trött - allt på samma gång, om vartannat..

Jag har haft lite koll på min kroppstemp också, som sedan förra helgen varit högre än vanligt. Mellan 37,2-37,4
    Imorse när jag vaknade 37,5! Och jag är inte sjuk, eller förkyld.. så tycker det är märkligt.
    Kan man ha så om man är gravid?
    När jag ska ha mens brukar den inte stegra så mycket vad jag vet.

Ps. testade cb igår men fick neg.

• Svar på tråden Hög temp när man är gravid?
  • jtw

Hej på er. Jag undrar oxå:)
    Jag är på bim+1, testade imorse och den blev neg med ett halvt plussstrekk, som ett jesuskors ungefär:), eller midsommarstång!
    Legat på 37,0-37,4 nu sedan äl och ligger vanligtvis på 35-36.
    Molvärk i ryggen sedan jag gick upp men det kan jag få ibland när jag ska ha mens oxå. Usch, vad tror ni? Får man ALLTID högre temp när man är gravid?

kram till er alla:)

• jtw

Bim+2:) fortfarande ingen mens och fortfarande 37,4 i temp:):)

• DearKarma

Jag tror med du är gravid =)
    Har du för övrigt några andra symptom? ;) nyfiken!

Kraam!

• dunderhanna

en fråga.. när bruka ni tempa? ja tempar alltid just efter 10 mot halv 11 eftersom ja bara går hemma och vaknar då.. idag vaknade ja vid 8 och tempade då och de var 36.7 dock hade ja legat utan täcke ett bra tag.. (min temp ha legat stabil på 36.7 från äl tills i helgen när den steg till 37-37.2..)
    nu när ja kollade kl 8 så va den ju på 36.7 så ja gick på toa och tvär kollade datorn typ 5min sen gick ja och la mej igen och somnade på en gång vaknade sen efter ca 4h och tempade igen då va de 37 som i helgen..
    vilken ska ja gå efter? den kl 8 utan täcke eller den senare med täcke?

• DearKarma

Jag tycker det är lite svårt det där med tempen, att själv veta vilken tid man ska gå efter!! För imorse då jag vaknade hade jag 37.0 vid 6-tiden ungefär(efter att igår haft 37,5).
    Sedan ca 2-3 timmar sedan fick jag sådana där "vallningar" typ, och tog tempen som då var närmare 38. Det låter ju nästan som jag är sjuk ellerhur? hehe, men det känner jag mig inte. Detta e bara min temp som är så himla mysko, o pendlar hur som hellst. Får svett attacker emellanåt.

Superhanna: Du kan ju gå efter den tiden du är van att tempa vid, och jämföra. Om du tar den ungefär samma tid varje morgon. Men det kan ju bli ett stress moment oxå att springa o ta temp hela tiden, för den går står ju inte stilla, utan är föränderlig.. säkert även hos gravida, även om det är marginellt??

Är det ett grav tecken att tempen pendlar väldigt, nån som vet det? En hel grad liksom?! Från 37,0 till 38,0? Låter ju helt knasigt, o säkert bara sånt som händer när man är gravid, hehe. Eller skengravid...

Kram,

• dunderhanna

ja bruka ju ta samma tid men inte idag.. men eftersom ena va 36.7 och andre 37 så skriver skriver ja typ där i mitten..

ha förstått att den kan öka när ägget fäster sen förbi han hög och är de under hela graviditeten och vid mens så sjunker den kraftigt..

• DearKarma

Ok, jag tycker bara det är märkligt med en sky hög temp? och ytterligare stegring i cykeln förutom vid äl? För mig har den stegrat 2 ggr, först vid äl och sedan ca. 1 v efter.

Hur har det varit för dig/er?

Känner du av något annat, som du lagt märke till? Om jag inte minns fel, så sov du mindre än vanligt? För mig vi skrev om det i en annan tråd! Jag kan säga att det gör jag också, har fått en ovana att vakna vid 3 varje natt, och vara väldigt lätt väckt natten igenom. Jag sover vanligtvis som en stock.

Har du svullen mage??

• dunderhanna

den steg 8 dagar efter äl sen igår söndag..
    ja trodde att ja kände ägget fästa tors fick ett värsting stick på vänster sida där ja hade äl..
    känt mej bakis hela dagarna.. sover dåligt på nätterna, vakna hela tiden men kan lätt sova några timmar mitt på dan för då är ja super trött..
    ömma bröst, mm..
    fast fick färgad flytning i idag och min bröstvärk ha avtagit så tro tempen kommer att sjunka och ja få mensen imorgon..

• DearKarma

Superhanna: Annars låter det som du är gravid, tycker jag.
    Hoppas du får pluss & att mensen håller sig långt borta!!!! Håller tummarna.:)

• dunderhanna

jo ja tyckte oxå de men nu börja ja ju tveka..
    bruka få spottings ca 7 vecka innan bim men nu komme de 1 dag före bim.. skumt, men ja hoppas hoppas...!

• jtw
    Svar på #13
    Åh gud:) vad jag blir glad av att läsa sånt;)
    Tog test kl 1400 idag och den visade minus i 15 min, sen pluss. Men då är det väl ogiltligt?
    Ingen mens, molvärk...Bar tunga lådor på jobb innan ikväll och då fick jag en jäkla kramp i magen. Tempade mig med en gång jag kom hem igen, 37,3:) så tempen är ännu uppe:)
  • DearKarma

jtw: De brukar ju stå på testerna att det är det resultatet som man får inom 10 min som är det rätta. Men blev det ett tydligt pluss efter 15 min för dig?? Jag tycker du ska testa igen, efter nån dag eller så. Det låter ju troligast att du är gravid iallafall :) All Lycka till!!!! KRAM

• numbernine

Jag hade 37.5 i temp i 3 dar. sedan på Bim dan plussade jag. För mig var det ett säkert kort med hög temp!

• jtw

Ja dagen innan fick jag ett halvt pluss, oxå efter 10 min och igår så fick jag altså ett helt pluss. Men det ær ju den där 10 minuters reglen:)
    Somnade inte förens 04:30 inatt, kan inte sova för jag tänker på detta hela tiden, nu när jag vaknade klockan 11 så vaknade jag med hemskt illamående. Det har jag inte aft innan, kan ju hända att jag håller på att bli sjuk iof:/

Men tempen ligger på 37,1 idag. Fortf uppe iallafall:)

Har bestämt mig för att vänta några dagar innan jag testar igen.
    har lagt ner så mycket pengar på tester nu att sambon börjar säga ifrån:)

På fredag åker vi på en oslo tripp över helgen och då räknar jag med att det kommer bli lite alkohol till middagarna o så så jag tror att jag testar mig på torsdag kväll eller kanske fredag morgon. På fredag är jag ju bim+6. Ha en bra dag alla:) KRAMAR

Svar på tråden Hög temp när man är gravid?