• wilda67

Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)

Du kan ringa till polisen! När man sitter i fyllecell får man inte själv ringa någonstans, men du kan ringa dit & bara du låter riktigt orolig, ledsen & allt det där så brukar dom berätta, det är ju lite tystnadsplikt på vilka som hamnar där..men säg som det är att du är flickvän & faktiskt är riktigt orolig & vill veta..
    Då frågar dom säkert hur han var klädd, hur han ser ut, personnummer & liknande, innan dom säger ngt!

Lycka till & hoppas det löser sig!

• wilda67

ja, det var så lite så!
    Men gnäll rejält! För jag ringde en gång för min sambos killkompis som var spårlöst borta efter krogen, fick ju säga att jag var hans flickvän, orolig & lät helt förstörd!
    Lite tyckte väl dom att dom inte riktigt hade tid med att kolla om min sambo var där.., men efter lite låtsas tårar i luren, så fick jag veta att där låg han minsann & susade gott

• wilda67

Ja,..det är lite konstigt!
    Kan berätta om en killkompis jag har, hjan hade tidigare gjort bort sig lite för sin tjej, vart otrogen tidigare & så..Så när han väl hamnade i fyllecell, ville han absolut ringa för att hon inte skulle tro ngt annat, så han höll sig fast & vägrade släppa när dom drog i han, så han berättade att var var tvungen att ringa, annars hade han inte vågat komma hem igen, polisen ringde tjejen, sa bara: Han ligger i fyllecell & sen la han på
    Men då visste hon iallafall..

• wilda67

Klart du skall ringa, så får du veta iallafall! Då slipper du vara orolig, för är han där susar han säkert gott
    Men kan du inte höra med dom andra killarna som var med? Dom borde ju faktiskt veta?

• wilda67

Ja, men vad bra! Nu kan du ju vara lugn, bättre han ligger där & sover ruset av sig, än är på stan, man vet ju aldrig vad som kan hända!
    Bra att dom ringde iallafall!
    Fattar att du är arg, men svensexa, så har dom säkert hällt i honom en hel del & du vet ju hur killar är?! & imorgon när han får vingla hem, har han säkert ångest, är garanterat jätte orolig över att du är arg & kommer nog hem med svansen mellan benen!

Nu kan du iallafall sova lungt, även om du är lite arg..
    Kram till dig iallafall!

• wilda67

Ja, då förstår jag jag att du är arg! Tycker verkligen att du skall berätta, du har ju inget att dölja! Berätta att han ringt, vad han sa & vad du sa till honom..

Hmm, nåt sånt hade gjort mig rasande, inte lätt att säga för mig kanske, men strunta i det, tror han så så är det upp till den gubben, ni älskar varann, kommer att gifta er & han behöver ju inte komma..Eller så säger du åt honom att han kan göra det för han sons skull, & om han då gör det skall han knippa käften!
    Det löser sig nog! Jag skall hålla massor av tummar av att bröllopet blir precis som du drömt om!
    Kramiz!

• wilda67

Du kunde ju fråga om han inte kunde få stanna lite längre på "Hotell Gripen"
    Men när han väl kommer, skäll inte på han så mycket då, lätt att säga, jag vet..Men bättre att natta han i soffan, för då slipper du fylle lukten..& berätta imorgon! kan ju bli lite dumt, om du är arg, så kommer allt upp om samtalet med hans pappa...
    Då inser han nog en av tusen anledningar till varför han älskar dig!

• wilda67

Hur länge man stannar beror ju på när han kom in, det finns ju den där lagen om omhändertagande, som bara låter polisen hålla en i ett visst antal timmar, sen måste dom släppas!

• wilda67

hmm, i vissa fall tycker man nästan att det vore bättre att dom får sova ruset av sig helt & hållet..
    Men det är ju lördag, & det är väl vid den tiden annars det börjar att bli ont av plats..jag vet ju när jag fick ringa & kolla om sambons killkompis, då tyckte dom i början att dom hade annat att göra än att kolla om han var där, för då var det över 20 stycken som nannade cell & då bor jag inte i en stor stad direkt..

• wilda67

TS: det gör du helt rätt i!

& jag är helt övertygad om att det inte är många flickor som nannar cell, jag jobbar ju på krogen annars, så jag vet ju att tjejer inte är mer skötsamma vad gäller alkohol, men kanske polisen kör hem dom oftare än en berusad karl, eller så har dom vänner med sig som tar hand om dom, en full kille klarar sig väl oftare själv..

Svar på tråden Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)