• Jenniemamman

Erfarenhet av hallonbladste!?

Började dricka hallonbladste igår. Mest som en kul grej... Tr4or inte riktigt på sånt., Men te är gott så varför inte. Men lite hopaps man ju iaf..

Någon som har erfarenhet av det?

Tror ni det fungerar?

Isf, hur lång tid tar det innan det kommer igång? Handlar det om dagar eller veckor?

Berätta gärna!!

Vilgoth 060705, Mollie/Lucas BF 081202
  • Svar på tråden Erfarenhet av hallonbladste!?
  • KvillesHopp

hej nu har jag köpte detta hallonblad te.. finns det olika sorters hallon blads te?? och hur många har det verkligen hjälpt???????

***5 dec kommer Vår Bebis***
  • maddan86

jag drack hallonblads te en kopp, dagen efter startade allt kände på en gång samma kväll att sd ändrade karaktär. mitt var rosa och smakade varm saft typ bläää

• Jenniemamman
    maddan86 skrev 2008-11-05 21:37:51 följande:
    jag drack hallonblads te en kopp, dagen efter startade allt kände på en gång samma kväll att sd ändrade karaktär. mitt var rosa och smakade varm saft typ bläää
    det var inte hallonte du drack då:P för hallonblad är ju gröna.. Mitt är riktigt hallonbladste iaf och det är inte rosa och smakar saft!

Man kan ju plocka egna hallonblad och torka sen koka te på dem så det låter som nått annat de du dfrack faktiskt!
  • louiseL82
    Svar på #23
    jag köpte färdiga tepåsar i hälsokostaffär o d stod hallonbladste på förpackningen o d blev rosa o smakade varm saft d me. men d va gott
  • Jenniemamman
    louiseL82 skrev 2008-11-05 22:22:39 följande:
    Svar på #23jag köpte färdiga tepåsar i hälsokostaffär o d stod hallonbladste på förpackningen o d blev rosa o smakade varm saft d me. men d va gott
    okej! men då är det ju nått tillsatt där i iaf, jag kör med löste då jag läste att det var bäst^^ Det finns ju såna teer annars som bara är smaksatta å så men det här är bara vanliga plockade hallonblad liksom! Inget tillsatt så det smakar inte alls varm saft, smakar som örtte!
  • louiseL82
    Svar på #25
    ja d smakar som örte me varm saft inslag hehe :) fast d e nog bara för att d e rosa som man blndar ihop d me varmsaft kanske haha.. jaja.. så dåligt kan d ju inte va eftersom att d funkade på mig
  • Jenniemamman
    louiseL82 skrev 2008-11-06 09:52:30 följande:
    Svar på #25ja d smakar som örte me varm saft inslag hehe :) fast d e nog bara för att d e rosa som man blndar ihop d me varmsaft kanske haha.. jaja.. så dåligt kan d ju inte va eftersom att d funkade på mig
    nää, om det innehåller hallonblad så är de väl samma grej! Bara att det innehåller nått mer också!
  • Pelink

Borde man inte bli smal snabbare efter en förlossning om om det drar ihop livmodern?

• Lillkarin

Hejsan tjejer!

Finns det någon rekommendation om när man ska börja dricka teet? Vilken vecka alltså?

När har ni börjat???

• louiseL82
    Svar på #28
    Pelink skrev 2008-11-06 10:10:04 följande:
    Borde man inte bli smal snabbare efter en förlossning om om det drar ihop livmodern?
    d drar inte ihop livmodern. d ökar sammandragningarna o sen e d inte livmodern som inte drar ihop sig om man fortfarande e tjock efter graviditeten.

livmodern e tillbaka till normala storlek efter ungefär 6 veckor. så d e inte den som syns om man fortfarande e tjock
Svar på tråden Erfarenhet av hallonbladste!?