• Jenniemamman

Erfarenhet av hallonbladste!?

Började dricka hallonbladste igår. Mest som en kul grej... Tr4or inte riktigt på sånt., Men te är gott så varför inte. Men lite hopaps man ju iaf..

Någon som har erfarenhet av det?

Tror ni det fungerar?

Isf, hur lång tid tar det innan det kommer igång? Handlar det om dagar eller veckor?

Berätta gärna!!

Vilgoth 060705, Mollie/Lucas BF 081202
  • Svar på tråden Erfarenhet av hallonbladste!?
  • LickMeUp

ja började dricka i v. 35-36 eller nåt sånt. fick inga direkta sammandragningar av det.
    MEN.. det sägs ju att det hjälper livmodern att jobba mer effektivt, så ja tror på att det funkade...

första barnet föddes efter 41 timmar,avslag i 7! vecka, drack inte hallonbladste.
    andra barnet föddes efter dryga 6 timmars korta och oregelbundna värkar (30 mins på förlossning) avslag i knappt 2 veckor... drack hallonbladste

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • louiseL82

hallobladste ska man dricka för att styrka livmodern, mjuka upp slemhinnor och för att minska blödningar. jag började drick runt vecka 34.. fick direkt mer sammandragningar. dotter e född i vecka 36+2. tappade 6 dl blod under förlossningen o hade bara blödande avslag i två-tre dar.

• FriLe

jag testade det under min förra graviditet... drack ca en månad innan och han är född BF + 6 ;) så d hjälpte inte på mej :p

• Jenniemamman
    LickMeUp skrev 2008-11-02 19:00:46 följande:
    ja började dricka i v. 35-36 eller nåt sånt. fick inga direkta sammandragningar av det.MEN.. det sägs ju att det hjälper livmodern att jobba mer effektivt, så ja tror på att det funkade...första barnet föddes efter 41 timmar,avslag i 7! vecka, drack inte hallonbladste.andra barnet föddes efter dryga 6 timmars korta och oregelbundna värkar (30 mins på förlossning) avslag i knappt 2 veckor... drack hallonbladste
    hmm, okej!!

För mig var det väldigt smidigt sist. Vattnet goch och det tog lite tid men kraftiga värkar hade jag i runt 8 timamr bara och det var ju första gången. 3 timamr var jag inne på FL och hade ingen bedövning alls, inte ens lustgasen. Så jag tänkte köra lika denna gång, men jag vill iaf få prova lustgas nu!!

Avslag hade jag inte alls länge sist heller, för jag kunde ha sex igen efter 4 veckor..

Men det sägs väl vara bra för amningen också, detta te? För det gick inte så bra sistFundersam
  • Jenniemamman
    louiseL82 skrev 2008-11-02 19:07:49 följande:
    hallobladste ska man dricka för att styrka livmodern, mjuka upp slemhinnor och för att minska blödningar. jag började drick runt vecka 34.. fick direkt mer sammandragningar. dotter e född i vecka 36+2. tappade 6 dl blod under förlossningen o hade bara blödande avslag i två-tre dar.
    Okej. För jag undrar lite på det här me3d sammandragningar. När en viss halt oxytocin finns i kroppen så framkallas sammandragningar ju och jag hade sammandragningar 3 timmar inatt och hela dagen idag och jag har precis börjat dricka det.. Gör dock inte så ont än.. Och det kan väl inte hänga ihop? Hade bara hunnit med 2 koppar liksom..
  • Jenniemamman
    FriLe skrev 2008-11-02 19:09:05 följande:
    jag testade det under min förra graviditet... drack ca en månad innan och han är född BF + 6 ;) så d hjälpte inte på mej :p
    okej, hur mycket drack du då? Drack du regelbundet? Köpte du sånt som löste elelr i påsar? Vilket förhör^^ Nej men det är kul att veta! Vissa tror ju på det och andra inte.. Just nu tror jag inget:P
  • denna där

jag drack det som fasen nu sista graviditeten för jag ville ha bra eftervärkar då jag tidigare drabbats av livmoderinfektion efter förlossning...
    Kände inte av det överhuvudtaget men den dagen jag hade förvärkar som senare gick över till riktiga värkar så gjorde tet att värkarna blev riktigt uberjävliga...

• Jenniemamman
    louiseL82 skrev 2008-11-02 20:10:04 följande:
    Svar på #5jag har ingen aning.. jag drack säkert 5-6 koppar om dan..
    Okej. Ståt att man max ska dricka 3 koppar om dagen så jag vågar inte mer^^ Inte än iaf.

Aja, får väl se om det händer något! Svårt att veta sen om det berodde på teet eller inteRäcka ut tungan
Svar på tråden Erfarenhet av hallonbladste!?