• Anonym (Frisk)

Han vabbar i dag men barnen bor hos mig och är i skolan och på dagis

Fick ett mess i morse . Ring inte mig på jobbet för jag vabbar i dag ...

Antagligen inte anmält till FK . Men dock använt sig av det på sin arbetsplats.

Vi Brukar dela på VAB dagar barnen bor hos mig är på umgänge varannan helg . Men som sagt vi brukar turas om med Vab och nu har barnen haft tur och inte varit så mycket sjuka.

Men så orkar han inte jobba tydligen och har tagit VAB!!!

Det är nästan så jag hoppas att nåt av barnen blir sjuka i slutet på veckan för det är hans tur nästa gång!

• Svar på tråden Han vabbar i dag men barnen bor hos mig och är i skolan och på dagis
  • Anonym

jag hade anmält honom. för så gör man inte.

• snigelina

Haha, hur ska han göra med intyget som förskolan/skolan ska fylla i då?

• Lilla Mimsan

Det är väl hans problem att han förlorar ersättning? Iom att han inte kan få ngt från FK iom försäkran från skola och dagis så får han ju inga pengar!! Han kunde ju lika gärna ha sjukskrivit sig en dag...

• Anonym (Frisk)
    Tjejtriss skrev 2008-11-03 11:05:43 följande:
    Haha, hur ska han göra med intyget som förskolan/skolan ska fylla i då?
    Tänkte jag med . Kan bli skoj
  • Anonym (&&)

Han verkar inte veta att Fk ska ha intyg från dagis att barnen har varit hemma He He..

Dem kommer att ifrågasätta varför han inte skickar in intyg om han gör detta till en vana..

• Anonym (Frisk)

Lilla Mimsan skrev 2008-11-03 11:06:57 följande:

Det är väl hans problem att han förlorar ersättning? Iom att han inte kan få ngt från FK iom försäkran från skola och dagis så får han ju inga pengar!! Han kunde ju lika gärna ha sjukskrivit sig en dag...
    Ja så är det ju men tycker det är svinigt att ljuga och säga att man VABBAR sen då han kan ju nte vara hemma i övermorgon IGEN för vabb för hans chef vet ju att vi turas om ....
  • Anonym

varför inte anmäla honom
    så han får en läxa

• Anonym (hmm)

Men om han anmält till sitt jobb får han ingen lön eller?
    OCh om han då inte anmäler till Fk tar han ingen vab dag, alltså ngn av de antalet dagar man har att vabba på.
    Men om han nu anmäler vab till fk  måste han ju ha ett intyg från dagis/skola och det kommer han ju inte få om de som jobbar där gör rätt, vilket gör att han ju inte får ngn ersättning från fk.
    Alltså är han enbart hemma från jobb utan lön, dumt att ange vab som orsak om han inte anmäler till fk.

Tycker det ju är helt fel att ange vab, om han nu inte orkar med jobbet får man väl sjukskriva sig istället. Eller jobba ändå eller vara hemma utan lön, går ju att be om ledigt.

Funderar bara på var du ska anmäla, eftersom några tycker du ska göra det, det måste ju bli till jobbet eller?

• Anonym (Frisk)

Man ser väl på nätet på FK sida om den andra har tagit tilfällig föräldrar penning?

*hoppas*

Svar på tråden Han vabbar i dag men barnen bor hos mig och är i skolan och på dagis