• Anonym (Frisk)

Han vabbar i dag men barnen bor hos mig och är i skolan och på dagis

Fick ett mess i morse . Ring inte mig på jobbet för jag vabbar i dag ...

Antagligen inte anmält till FK . Men dock använt sig av det på sin arbetsplats.

Vi Brukar dela på VAB dagar barnen bor hos mig är på umgänge varannan helg . Men som sagt vi brukar turas om med Vab och nu har barnen haft tur och inte varit så mycket sjuka.

Men så orkar han inte jobba tydligen och har tagit VAB!!!

Det är nästan så jag hoppas att nåt av barnen blir sjuka i slutet på veckan för det är hans tur nästa gång!

• Svar på tråden Han vabbar i dag men barnen bor hos mig och är i skolan och på dagis
  • La Lola
    xenaa skrev 2008-11-03 11:17:35 följande:
    Carisma - nä sant. Men fattar itne hur mannen tänker i snnafall att vabba men men.Men någon som kan svara på min fråga lite snabbt detta med att Fk måste ha intyg från förskolan om man vabbar?
    Det pappret kommer med posten o så fyller förskolan i det o sen skickar du in det till FK.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Isa75

Han kanske redan sjukskrivit sig mycket från jobbet och det kan ju få konsekvenser som rehabsamtal med chefen osv. Lättare att bara vabba istället. För FK:s sida spelar ju det ingen roll men det är ju olovlig frånvaro på jobbet.

Låt honom hålla på som han vill, det skadar ju ingen annan i slutändan. Var glad att ni inte bor ihop längre om han är så där oansvarig med sitt jobb.

• xenaa
    La Lola skrev 2008-11-03 11:21:26 följande:
    Det pappret kommer med posten o så fyller förskolan i det o sen skickar du in det till FK.
    tack!

Såg de nu att sambon fick hem papprerna hehe pheew
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • Anonym (Frisk)
    Isa75 skrev 2008-11-03 12:04:31 följande:
    Han kanske redan sjukskrivit sig mycket från jobbet och det kan ju få konsekvenser som rehabsamtal med chefen osv. Lättare att bara vabba istället. För FK:s sida spelar ju det ingen roll men det är ju olovlig frånvaro på jobbet. Låt honom hålla på som han vill, det skadar ju ingen annan i slutändan. Var glad att ni inte bor ihop längre om han är så där oansvarig med sitt jobb.
    Vad menar du med för FK sida spelar det ingen roll?

Menar du eftersom han måste ha intygen? Han kan inte ta ut TF f-penning.

Det är annars väldigt intressant om det inte var det du menade att du tycker det är okej att använda VAB som ursäkt om man är trött en dag.
  • Carisma95
    Anonym (Frisk) skrev 2008-11-03 14:28:22 följande:
    Vad menar du med för FK sida spelar det ingen roll?Menar du eftersom han måste ha intygen? Han kan inte ta ut TF f-penning.Det är annars väldigt intressant om det inte var det du menade att du tycker det är okej att använda VAB som ursäkt om man är trött en dag.
    Om han inte tar ut någon TFP så skiter FK i varför/vad han säger till arbetsgivaren när  han är hemma från jobbet.
  • Anonym (Frisk)
    Anonym skrev 2008-11-03 11:20:06 följande:
    leende guldbruna skrev 2008-11-03 11:17:39 följande:
    håller med!!!!
    Jag tycker era kommentarer om RÄVSPEL är roliga . *skrattar* .

Är det inte RÄVSPEL? När man ljuger och påstår att barnen är sjuka?

Som någon annan skrev han kanske har varit hemma själv många ggr. Okej möjligt men dockj kvarstår ju problemet som hans . Det är ju HAN som inte orkar jobba och LJUGER och rävspelar och skyller på barnen..

Och Nej så klart blandar jag inte in ungarna i sånt här men tanken är kul .

Är nån av er hemma och vabbar i dag?

Inte jag för jag Jobbar och har kikat in på RASTEN här . Jag skall snart hämta mina "sjuka" barn på dagis och skolan

Jag anser att det inte är så jäkla konstigt att man numera behöver just intyg från skola/förskola när man varit hemma med sjukt barn!
  • Anonym (Frisk)
    Anonym skrev 2008-11-03 11:21:12 följande:
    Sitter här och skrattar för mig själv Jaja TS du kanske borde ringa honom och säga hur det funkar .Han kommer inte få en krona för dom kollar upp, vidare så kan han åka på "böter".Han lär nog inte vara så poppis på sitt jobb då detta kommer fram. Han kommer att få lämna intyg från första dan till sin arbetsgivare.
    Han kommer märka själv hur det funkar sen när intyget kommer som dagis /skola skall skriva under. Om han nu anmält till FK .
  • Panthera leo

Hmmm.. han vabbar och du har barnen. Men han kommer ju inte kunna ta ut ersättning från FK då de behöver intyg från skola/förskola.. och barnen är ju där.. eller? Lite snurrigt men det låter som om han biter sig själv i arslet lite och missköter sitt jobb.

• leende guldbruna

Anonym (Frisk) skrev 2008-11-03 14:33:37 följande:

Jag tycker era kommentarer om RÄVSPEL är roliga . *skrattar* .Är det inte RÄVSPEL? När man ljuger och påstår att barnen är sjuka?Som någon annan skrev han kanske har varit hemma själv många ggr. Okej möjligt men dockj kvarstår ju problemet som hans . Det är ju HAN som inte orkar jobba och LJUGER och rävspelar och skyller på barnen..Och Nej så klart blandar jag inte in ungarna i sånt här men tanken är kul . Är nån av er hemma och vabbar i dag? Inte jag för jag Jobbar och har kikat in på RASTEN här . Jag skall snart hämta mina "sjuka" barn på dagis och skolan Jag anser att det inte är så jäkla konstigt att man numera behöver just intyg från skola/förskola när man varit hemma med sjukt barn!
    jo det han håller på med är inte bra ,kalla det vad du vill!!

men jag menar att om du ska få barnen att ringa för å sätta dit honom så använder du ju barnen mot honom!!de ska gå dina ärenden ,sätt dit honom gör det ,men inte att barnen ska ringa -gör det själv.

vad jag gör å varför jag sitter här har du inte med att göra.skriver man en tråd så måste man vara beredd att få svar oxå.
  • Isa75

Nej du jag menade inte alls att det är ok att vara hemma och vabba när man är trött. Suck!!!

• CeeJay

Det enda som händer är ju att han kan få sparken från sitt jobb om han fuskar till sig ledighet han inte har rätt till där.

Att han lurar samhället och ev FK kan ni glömma - OM han anmäler till FK och begär tfp MÅSTE han ha ett intyg från dagis. Och om barnen inte varit sjuka kan han inte få något intyg = inga pengar.

Svar på tråden Han vabbar i dag men barnen bor hos mig och är i skolan och på dagis