• Anonym (???)

Om ni hittade 20000 dollar....

Vad skulle ni tro om ni hittade 20.000 dollar i er mans innerficka, som ni såg stack upp när ni hängde upp hans rock? Ponera att eran man arbetade som tidningsbud och således tjänade jäkligt lite och dessutom dan innan "lånat" en hundring eftersom han var helt Pank? Vad skulle ni göra tänka?

• Svar på tråden Om ni hittade 20000 dollar....
  • Bevabus

Nåt kan vara fel med kompisens bankkort, nåt gick fel när han skulle sätta in pengarna, ..vad som helst kan ha hänt. Har massor av andra bra skäl i huvudet men orkar inte skriva ner dom. fattar du inte att du gör saken bara värre för DIG av att sitta och spekulera??? FRÅGA och våga lita på din älskade man att du får ett ärligt svar!!
    Anonym (???) skrev 2008-11-04 14:42:03 följande:

Varför skulle man ta hand om så mycket pengar åt en kompis? varför kan inte kompisen sätta in det på banken? Då är det ju ändå nåt skumt med det hela. Men jag har en känsla av att det är ett sånt svar i den stilen jag kommer att få om jag frågar.
  • Anonym (???)

Han hade alla möjligheter att berätta under hela gårdagen då vi var tillsammans. För mig är det en lögn att han så uppenbart försökte dölja pengarna för mig underst i en klädhög. Han brukar verkligen aldrig annars begrava rocken på golvet under massa andra kläder. Han brukar HÄNGA upp sina kläder.

Bevabus skrev 2008-11-04 14:42:08 följande:
    Men nu handlar det inte om dig, det handlar om TS. Och det är FORTFARANDE INGENTING som säger att TS sambo har ljugit för henne. Alla bara tar det för givet! Hon har inte frågat honom något ännu så han kan omöjligt ha ljugit för henne. Och DESSUTOM så vet inte TS hur länge han har haft pengarna, så han kanske fick dom igår och har inte haft en bra tidpunkt att berätta om dom för TS än.
  • Bevabus

Ja jo, men diskussionen har ju ändrats sen dess

logg81 skrev 2008-11-04 14:44:07 följande:
    TS fråga var; Hur skulle NI reagera om ni hittade 20000 dollar i er mans ficka? Jag har svarat på hur JAG skulle reagera.... Analyserar inte hur andra ska/bör göra... Det är upp till dom själva att ta det beslut som passar dom bäst.
  • Anonym

Men dollar i ett kuvert är verkligen så pengar hanteras inom MC gäng. Några andra kriminella känner jag inte till men kan tänka mig att dollar är någon som många använder!

Bus pengar kallas svarta pengar och kan inte sättas in på bankkonton och flyttas runt för då hittar snuten dom på en sekund.
    Därimot så kan man ta emot pengar för att lämna dom vidare till någon annan, mellanhand kallas det och då brukar man få lite "för besväret" Så låt pengarna vara, han ska säkert lämna dom till någon annan.

Sen kan man ju kanske börja undra varför?

• Anonym (???)

Ja men uppenbarligen känner jag honom tillräckligt väl för att nu känna på mig att det är nåt som inte står rätt till och att jag inte skulle få ett ärligt svar...Så accepera det liksom.

Bevabus skrev 2008-11-04 14:43:19 följande:
    Och jag har sagt ca tre gånger nu att, du känner honom tillräckligt bra för att se på honom om han ljuger och då kan du bete dig som en vansinnig om du vill för att få ur honom sanningen..pressa honom på information, hota med att lämna honom osv. Men inget vettigt kommer hända förrän du snällt frågar honom vart pengarna kommer ifrån!Anonym (???) skrev 2008-11-04 14:39:25 följande:
  • Hope8082

Anonym (???) skrev 2008-11-04 14:45:21 följande:

Han hade alla möjligheter att berätta under hela gårdagen då vi var tillsammans. För mig är det en lögn att han så uppenbart försökte dölja pengarna för mig underst i en klädhög. Han brukar verkligen aldrig annars begrava rocken på golvet under massa andra kläder. Han brukar HÄNGA upp sina kläder.
    så då fortsätter du på samma linje och myglar genom att snok vidare, verka vara en riktigt hälsosam realtion detta!
    FRÅGA HONOM när han kommer hem!
  • Grabbo

Ett tips. Du kommer ju aldrig i ditt liv klara av att leva vidare lugnt och stilla utan att veta vad det är/var för pengar.

Ju längre du väntar desto sämre blir det. Dels för att du oroar dig och dels för att du undanhåller info om att du sett dem.

Är det något fuffens så vill du kanske inte ens leva med killen... dvs bra att veta snarast. Är det helt lagliga pengar och att det är något speciellt... ja då slipper du oroa dig i dödagar tills du faktiskt frågar.

Hoppas det inte är farliga pengar!

• Bevabus

FRÅGA honom då da varför han döljer pengarna för dig. Här på FL kommer du inte få nåt riktigt svar. Det sätter bara griller i huvudet på dig att fråga såna saker här. Jag kan lika gärna säga att han har så mycket pengar för att han har en engelsk hora som gömmer sig under eran säng, för jag VET ju inte! HAN är den enda som VET. Och det är DÄRFÖR som du måste fråga!
    Att sitta och spekulera (särskilt här på FL) gör att man bygger upp en massa misstankar i huvudet som väldigt, väldigt ofta är betydligt värre än sanningen.
    Anonym (???) skrev 2008-11-04 14:45:21 följande:

• Anonym (???)

Men snälla....Hur många gånger ska jag behöva upprepa..jag känne INTE att jag litar på honom nu. Tror du att du kan TVINGA fram min tillit eller?

Bevabus skrev 2008-11-04 14:45:10 följande:
    Nåt kan vara fel med kompisens bankkort, nåt gick fel när han skulle sätta in pengarna, ..vad som helst kan ha hänt. Har massor av andra bra skäl i huvudet men orkar inte skriva ner dom. fattar du inte att du gör saken bara värre för DIG av att sitta och spekulera??? FRÅGA och våga lita på din älskade man att du får ett ärligt svar!!Anonym (???) skrev 2008-11-04 14:42:03 följande:
  • Bevabus

Så att snoka är mycket bättre anser du?
    Ni måste verkligen lita på varandra i det där förhållandet. *host*
    Anonym (???) skrev 2008-11-04 14:46:47 följande:

Ja men uppenbarligen känner jag honom tillräckligt väl för att nu känna på mig att det är nåt som inte står rätt till och att jag inte skulle få ett ärligt svar...Så accepera det liksom.
Svar på tråden Om ni hittade 20000 dollar....