• Emeraldy

Hur bäddar ni sängen?

I inredningstidningar och program är sängarna alltid så himla snyggt bäddade med massa kuddar och grejer. Hur jag än försöker här hemma blir det aldrig så där snyggt som jag skulle vilja ha det.

Hur bäddar ni era sängar? (Jag är inte intresserad av er som inte bäddar alls )

Visa gärna bilder om ni har

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Hur bäddar ni sängen?
  • strojes

Till vardags bäddar jag inte men om vi ska ha besök bäddar jag. Vi har vars en kudde i sängen som vi sover på och när jag bäddar rättar jag till täckena och viker in kanterna och sedan drar jag ett överkast över sängen. Ibland får kuddarna ligga under överkastet ibland uppepå.

• TildaoEmmasMamma

Jag har ett vitt överkast som ligger över hela sängen. På har jag 2 färgglada kuddar och en nalle jag fick av min man för många år sedan. längst ner i fotändan har jag två plädar som är svarta som matchar sänggaveln och övriga färger stämmer givetvis överens med rummet.

• Göteborgsbruden

Bäddar bara om någon kommer på besök, annars brukar det aldrig bli av.

Gravid (¯`°?.¸♥ BF 11/11-08 ♥¸.?°´¯) Väntar en flicka
  • LiindaE

samma hos oss bäddar med överkastet o kuddar om vi får besök

• TildaoEmmasMamma

Ska väl tillägga att det beror på dagsformen hur plädarna ligger, tråkig dag...ligger dom längst med fotändan prydligt vikta.....spännande dag, kanske dom ligger som en sne fyrkant på tvären liksom......förstår ni? svårt att förklara....

• Caranlachiel

Bäddar inte heller till vardags. När vi ska ha gäster bäddar jag med vitt överkast och ovanpå har jag päronglassgröna och ljusgula dekorationskuddar som matchar vår fondtapet. Har också vita sängöverdrag till hela underredet på sängen - både madrass och säng är blå nämligen så det vill jag inte ska synas när det är obäddat heller.

Vecka 21 - and counting!
  • Emeraldy

Ni som beskrivit att ni bäddar med överkast och kuddar; lägger ni överkastet över hela sängen, eller viker ni nån kant som man kan se i inredningsprogram ibland? 

• thessires

Tricket är väl att ha olika stora kuddar, större bak och lite mindre fram (ha minst 6 kuddar). Matcha gärna färger med överkast, gardin och matta så blir det snyggare intryck.

• Emeraldy

Mmm, det är nog det att jag har för få kuddar. Får köpa massor med kuddar Färgmatchat är det redan.

• thessires
    Emeraldy skrev 2008-11-04 10:32:17 följande:
    Ni som beskrivit att ni bäddar med överkast och kuddar; lägger ni överkastet över hela sängen, eller viker ni nån kant som man kan se i inredningsprogram ibland? 
    Har en extra filt/pläd nedtill som ligger lite snyggt uppvikt
Svar på tråden Hur bäddar ni sängen?