Familjerätten i Malmö.
Någon som har erfarenhet av hur famr. i Malmö resonerar kring vv av en 7månaders? När anser dem tidigast att vv kan påbörjas? Jag får ej tag på dem, därav frågan här inne.
Någon som har erfarenhet av hur famr. i Malmö resonerar kring vv av en 7månaders? När anser dem tidigast att vv kan påbörjas? Jag får ej tag på dem, därav frågan här inne.
Hej TS, har du fått ngt svar på in fråga? Jag undrar samma sak...
Vad anser ni själva om VV boende för så litet barn?Ni har ansvar och vårdnad och er uppgift er att se till era barn är trygga.
Hur ska ni göra med amning?
Har ni bra relation me ex?
Har barnet bra anknytning till pappan?
Jag anser inte vv boende vara lämpligt för ett så litet barn, utan tror och tycker att de behöver ett hemma-boende att knyta an till. Tyvärr anser inte pappan samma sak, utan kräver 50/50 vv boende med en gång.
Barnet har bra anknytning till pappan, han fick ta hand om barnen själv några veckor när den minsta precis blivit 4 månader, eftersom jag hamnade på sjukhus med en allvarlig sjukdom som även gjorde att jag var tvungen att sluta amma. Jag vill ha tätt och frekvent umgänge för att bibehålla den goda kontakten, men anser inte vv vara bra. Tyvärr bestämmer jag ju inte ensam, dock...
... och god kontakt betyder så god som det bara är möjligt, helst lika bra som jag. vv 50/50 bör vara målet att jobba mot för båda barnen, bara inte ända från början när den minsta är så liten.