Familjerätten i Malmö.
Någon som har erfarenhet av hur famr. i Malmö resonerar kring vv av en 7månaders? När anser dem tidigast att vv kan påbörjas? Jag får ej tag på dem, därav frågan här inne.
Någon som har erfarenhet av hur famr. i Malmö resonerar kring vv av en 7månaders? När anser dem tidigast att vv kan påbörjas? Jag får ej tag på dem, därav frågan här inne.
... undrar om du dömt mig och mina tankar lika hårt om jag var pappan och ville som jag vill nu. eller om du möjligen gör det här till en pappa-fråga..?
vad är det du beklagar dem? att de har en förälder som vill göra det bästa för barnen eller att de har en annan som väljer att splittra familjen så att frågan uppkommer överhuvudtadet?
så ser jag det mer än gärna. för liiiite större barn. och vill också uppnå det. men till skillnad från dig så tycker jag att det inte är helt poänglöst att ta del av det som både barnpsykologer, de flesta familjerätter och div. utredningar på regeringsnivå rekommenderar. det måste ju finnas någon anledning att man rekommenderar en lagändring eftersom den för närvarande inte tar hänsyn till behoven hos de minsta barnen?
nåväl vi har uppenbarligen helt olika åsikter, och du svarar bara på det du själv vill.
Varken familjerätten i Malmö eller ngn annanstans får bestämma om när hälftenbonde kan inledas för ett barn!
nej, självklart får de inte det. men de lär väl ha några rekommendationer som de kommer med när man är där, annars kan man ju undra vad man ska dit för?
Dt finns inga givna rekommendationeer eftersom alla barn, föräldrar, situationer är olika ... och måste bedömas därefter! Dessutom är samtal i familjerätten till för att hjälpa Föräldrar att komma överens inte för att ta ställning och uttrycka egna åsikter från familjerättens sida ....
då det blev en anonym till jag har mina inlägg med ljuset.
Det jag kan säga att ni ska lita på era magkänslor och följa barsn utveckling .Ett barn behöver trygghet och det är alltid mamma eftersom barnet har legat i mammas mage.Det är traumatiskt för små barn att skiljas från den trygga punkten .
Att den andre förälder tänker på sig själv inte på barnet då ska man stå på sig och skydda barnet....Hittat ett bra text hoppas det hjälper er.
www.familjemedling.se/docs/vadforaldrarkangora.pdf
Hej!
Jag är intresserad av dokumentet som du har skrivit om här ovan men får inte fram det. Har du det eller vet du om jag kan få fram det någon annanstans?
HJÄLP!!