Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
Nu har jag precis kommit hem från besök hos BM. Blodtrycket var lågt som vanligt, bra socker-värde, puls och sf-mått. Men jag frågade henne hur bebis låg nu, eftersom den för två veckor sedan lagt sig med huvudet neråt med buller och bång. Igår hade jag en till "buller och bång"-dag och igårkväll sa jag till min man att jag tror banne mig den har vänt sig igen, det kändes nämligen precis som den gången när jag vet att den lade sig tillrätta med huvudet neråt.
Mycket riktigt, bm kände efter noga och sa att det var inget tvivel om saken - bebis ligger i säte. Än är jag bara i v 33 så det är ingen panik, men om bebis inte lagt sig rätt på nästa besök om 2 veckor så blir vi skickade på ul för att säkerställa läget och därefter vändningsförsök. Men hon sa att dit är det långt, än hinner mycket hända!
När jag var där kändes det lugnt, men nu när jag kommit hem blev jag plötsligt orolig. Jag som varit lugn inför förlossning och allt blev plötsligt väldigt orolig att vi ska behöva handskas med en bebis i säte... Hjälp!!
Nu ska det ju förhoppningsvis inte bli så, men ändå...